søndag 29. november 2009

Advent i sarte farger

 

 

Siden det nå lakker og lir mot jul, har jeg laget et adventsbilde. De fargene som vanligvis får meg i julestemning er spesielt det hvite med innslag av rødt og brunt. Nå har jeg altså prøvd meg på de mer sarte fargene. Tanken er nemlig at bildet skal kunne henge fremme også utenom juletiden :o)

 

269 Til blogg

Bildet har fått tittelen Stille natt, hellige natt ….

 

IMG_9319c

Andre ting med sarte farger som kan passe inn med bildet, er feks den gamle metall-rosa kjelen som er kjøpt på Gjenbruk. At den var uten lokk gjorde ikke noe mtp det formålet den skulle brukes til. Må nok til med litt støtte rundt denne rasktvoksende svibelen her :o)

Kunne ikke dy meg; måtte prøve å brette en adventstjerne  i papir. Minner meg om de vi hadde da jeg var liten:o)  Også denne i rosa toner…

 

187 Til bloggs

Vasen i tinn er et funn fra Gjenbruk. Synes den er nydelig med roser i, men kan også brukes som lysestake for et kraftig julelys:o)

 

227 til blogg

Min kjæres gamle skøyter har fått en ny renesanse. Synes de gjør seg sammen med bildet fordi de representerer det røffe mot det sarte.

335

 

Hjemmestrikka og tova barnevotter med rosa sjakkrand passer også inn i bildet her…

 

291

Jeg vet jeg har mange medsøstre i blogglandia som liker å pynte med knaggrekker og interiørdetaljer. Alle disse småtingene som ikke koster all verden, men som likevel ofte utgjør den lille forskjellen :o) Dette bærer også bildene mine preg av. En uhøvlet trelist med kroker skaper det nostalgsike inntrykket.

 

218 til blogg

Kjære alle som titter innom. Ønsker dere alle en flott og koselig adventstid!!

Klem fra Solveig

Advent with tender colours:o)

I’ve made another picture for this time of year. Actually my favorite Christmas colours are red and white, but I wanted this pictures to be current at Christmas time as well as the year around;o) It has the inscription of the old Christmas song; Siltent night, Holy night.

The hocks on the picture are usefull for handknitted gloves and a handmade advent star – also in pink:o)). My husbands old skates makes the qute impression a little bit rougher, and the old vase can be used as a candlestick as well as for flowres….

I wish everybody who visit my blog, a wonderful desember!!

Hugs Solveig

29 kommentarer:

  1. Nydelig adventsbilde!!
    Skøytene mine har også kommet fram fra kjelleren, så artig å pynte med enkle, men allikevel svært så dekorative ting.
    Kos deg og klem fra meg;)

    SvarSlett
  2. ÅÅÅ Solveig... nå ble jeg nesten stum... så nydelig tavle du har laget.. igjen ... jeg er ens tor beundrer av deg og dine kreasjoner...

    Alle de herlige detaljene som de små vottene...og vi brukte mange tova votter når vi var små... skøytene... virkelig i min gate dette...

    Og tusen hjertelig takk for all hjelp ang kamera mitt... skal sette meg inn i det litt etter litt...
    Ønsker deg en fin søndag kveld..
    Klem fra Kerstin

    SvarSlett
  3. Hello dear Solveig, Stille natt,hellige natt...
    is it beautiful!! Your decorations with roses and angel is beautiful!!Candlestick in your vase is amazing!
    Jeg ønsker deg en vakker advent
    Fleurette

    SvarSlett
  4. Hei,Solveig.Jeg gjentar meg selv,men dette er nydelig.Bildene du lager er praktfulle.Jeg likte så godt det rustikke og det sarte.Har også tenkt å pynte på trappen med skøyter,men må lete i bruktbutikken.Tror ikke datteren vil sette pris på at jeg tar hennes danseskøyter.God adventshelg.Klem

    SvarSlett
  5. Veldig,veldig fint!!
    Ha en fin kveld,
    Klem Fredrikke o)

    SvarSlett
  6. Så vackra och inspirerande bilder!! Tavlan är verkligen något extra!! Du är så duktig och allt blir vackert i dina händer!!! Jag njuter i fulla drag av din finfina blogg!!
    Trevlig kväll:o)
    Kram/klem Malin

    SvarSlett
  7. Denne var virkelig nydelig:)

    Lurer på en ting jeg...Selger du noe av det du lager? Klem

    SvarSlett
  8. Det er en sann fryd,å se dine kreasjoner.....du er så flink !!! Nydelige farger og sammensetninger av materialer !!! Ønsker deg en fortsatt fin adventstid :)

    SvarSlett
  9. Vilken underbar ögonfröjd du skapat, bilden så vacker och skridskorna för rara, verkligen ett fint stilleben, här har vi njutit av glögg och tända ljus, ha en fin kväll, klem VIOLAN

    SvarSlett
  10. Bildet ditt er utrolig koselig, nå igjen, det gir en god stemning. Du er så flink til å kombinere forskjellige ting, og jeg liker fargene :)

    Ønsker deg også en god adventstid, klem :)

    SvarSlett
  11. Har du brettet stjernen selv? WOW! Hvordan får du til alt? Du kunne holdt kurs du. Jeg hadde meldt meg på... . :)

    Nydelige bilder du byr på...

    Emma

    SvarSlett
  12. Hej!

    Tack för din hälsning hos mig!
    Vilken fin blogg du har, med mååååånga fina saker. Blev väldigt förtjust i din bild och i din stjärna. Har du gjort den själv?!
    Helt underbar...

    Önskar dig en trevlig kväll!

    SvarSlett
  13. Noe så flott! Liker veldig godt alt du lager :)
    Ha en fortsatt fin adventssøndag!

    SvarSlett
  14. Herlige min tid for ett nydelig bilde, du er så flink og kreativ att det er til å dåne av...
    Klem Kristin

    SvarSlett
  15. Helt nydelig tavle du har laget.
    Vakker vakker..
    Ønsker deg en herlig førjulsuke uten julestress;)
    Klem

    SvarSlett
  16. Herlighet, så mye flott! Nyyydelig tavle! Utrolig lekkert med de duse, sarte fargene. Kunne virkelig ha tenkt meg en slik en. Lager du på bestilling? Og adventsstjernen du har brettet var virkelig vakker. Du er bare et oppkomme av kreativitet! Og superflink!

    Klem Barbro

    SvarSlett
  17. Hei hei min venn. Du stopper aldri å imponere :) Nye ideer hver dag. Du er bare råflink!!!
    Har du noe mal/oppskrift på den stjernen? Synsden var knallfin, og kunne tenkt meg å prøvd på noe lignende.
    Ha en flott første søndag i advent.
    Klæm fra Susanne

    SvarSlett
  18. Å kjære vene så lekker Solveig;o)))
    Ja hele settingen rundt var bare nydelig;o)))
    Messa gikk kjempefint, fikk solgt myyye, men selvfølgelig var det noe igjen;o)) Men alt i alt er jeg superfonøyd;o))))) Skal nok se om ikke jeg kan få blogget litt om det, men venter på bilder fra venninna mi, selv fikk jeg ikke tatt et eneste et;o)
    Nå gleder jeg meg til pust i bakken, få sydd det jeg fikk bestilling på, oh pynte og pusle frem mot jul. Livet er herlig;o))))
    Masse "pynteoppogpuslemotjul"klemmer til deg vennen min;o)))
    Linda;O)

    SvarSlett
  19. Hej Solveig!

    Hoppas du haft en riktigt skön och mysig Adventssöndag! Så fint du har pyntat! Vilka fina detaljer du har och så fint du har satt dem samman. Du har en säker hand:)
    Ha en riktigt bra december vecka!!

    Många varma kramar
    Karin

    SvarSlett
  20. Hei Solveig. For ett fantastisk nydelig bilde du har laget. Du er sååå kreativ og flink!
    Ha en fin første desember uke!
    Klem Anita :-)

    SvarSlett
  21. Heisann Solveig!
    Helt utrolig lekkert komponert(som vanlig!) :-)
    Blir kreativ bare av å se hva du lager!
    (Som for min del IKKE får utløp om dagen, grrr-hehe!)
    Ha en fin ukestart, klem Hege.

    SvarSlett
  22. Hei igjen. Tusen takk. Du er en knupp.
    Klæm Susanne

    SvarSlett
  23. Jeg sitter og sukker helt henført jeg, så vakkert har du gjort det. Nydelig!

    Ha en fin kveld :-)

    SvarSlett
  24. halloen kjære solveig - 1000 kunstner!!!
    ...sarte farger mmmmm, som musikk i mine ører!
    dette er bare så vakkert-vakkert, skal du vite.. den stjernen - ah!!! selger du en..?? den var bare så optimal i form og farge..
    og sammen med den søteste gamle kaffekjelen mmmm...har ikke lyst og gå ut herifra igjen jeg nå, hihihi...
    stoooor moaklem

    SvarSlett
  25. Hello.. Thank you very much for you nice visit at my blog :)
    Yours is so beautiful. You make lovely decorations and you home is so sweet.

    Greetings from Poland
    Elle

    SvarSlett
  26. Hello Solveig, oh what beautiful decor! I am so glad that you came by and left me a message so that I could meet you and see your gorgeous blog. The picture you have made is so lovely!
    Hugs,
    June

    SvarSlett
  27. Kjempekoselige bilder Solveig...og så inspirerende!!
    Nydelig bilde du har laget!!!!
    Sant som du sier med disse småtingene....koster ikke skjorten og gjør den lille forskjellen!!

    Ha en fin dag :o)

    SvarSlett
  28. Hei Solveig!
    Tusen takk for hyggelig hilsen hos meg!!
    Åååå - kjære vene for en vakker blogg du har *)
    Får stjerner i øynene ✭✭✭ av alt dette vakre du skaper!
    Hit kommer jeg garantert igjen!
    Ha en herlig uke!
    Hilsen fra Lokki

    SvarSlett
  29. Hei, kjære gode deg!!!
    Tusen takk for ditt alltid så koselige besøk - jeg blir alltid så glad når du har tittet inom meg :o)

    Nå sitter jeg her og er mektig imponert - igjen..!!! For et flott innlegg!! Tavlen du har laget, var helt nyydelig, og jeg skulle ønske at det var min vegg det prydet, såååååå skjønt!!! Stjernen du har laget var jo også helt fantastisk flott - hvordan får du til DET da..?? Du er sååå utrolig flink, og du imponerer meg stort :o)

    Ønsker deg en kreativ og flott adventsuke - jeg gleder meg alt til neste innlegg.. ;o)

    Stooor klem fra Hildegunn

    SvarSlett