søndag 6. februar 2011

Nostalgi til en kar….:o)

Jeg får jevnlig en ny “dille” og nå er det symaskinen som er dratt inn i varmen igjen;o) Når jeg så skulle lage kort til en av mine næmeste av det mannlige slaget, fant jeg ut at jeg skulle leke meg litt med papir og søm sammen. Nå synes jo jeg det ofte er enklest å lage jentekort med masse tyll og blonder, men jammen var det gøy og dra frem det mer tøffe også;o))

 

Dette kortet var virkelig en lek – en lek med forskjellige materialer der ingenting er ulovlig;o) En kobbertråd ble snurret rundt omkring og festet med blomsterstreng. Gamle knapper ble hentet frem fra skuffen og limt på. 

 

_MG_0753 til blogg

 

 

Stoffet ble både sydd…. og malt med Gesso. Filler av stoff ble revet opp på langs og tvers – et kort til en mann skal da være litt røft i kantene, eller hva?;o) Synes Charlie Chaplin er en herlig figur. Passe nostalgsik og avslappet i stilen til et kort av det mer maskuline slaget, ikke sant?

 

 

_MG_0731

 

Sånn! Da var leken over…..(også for minstemann som tyvlånte mammas symaskin med “gassen” i bunn!;o)))))

 

_MG_0776 til blogg

 

 

 

_MG_0768 til blogg s

 

 

 

Håper du blir fornøyd, kjære jubilant;o)  Gratulerer med dagen!

Klem og ønske om en fin søndag, fra Solveig

I aways like an experiment and this time I’ve played a little bit with paper, fabric, metal thread, buttons, and paint (gesso) on top of it;o) The card is for a dear relative. Hope you like it my friend;o)))

_MG_0750

Hugs Solveig

 

35 kommentarer:

  1. For et lekkert kort.... Håper jubilanten er av den typen kar at han skjønner hva som ligger bak av kreativitet og skaperglede i dette kortet....
    Ha en flott søndag.

    SvarSlett
  2. Så stiiiilig,dette blir
    han nok glad for. :))
    Klems.

    SvarSlett
  3. For et råtøft kort !! Må ha vert moro å lage, og både kjekt å gi og å få.
    Ha ein fin søndag. Klem.

    SvarSlett
  4. For et knalltøft kort !! Me like :)
    Jubilanten blir garantert supernøgd.

    En fin søndag til deg :0)

    SvarSlett
  5. Ja dette kortet passet godt til en kar. Stilig laget. Masse flotte detaljer. Du har fantasi!
    God søndag. Klem Merethe

    SvarSlett
  6. Sååå fint!
    Ha en underbar söndag!

    Klem Irene

    SvarSlett
  7. Så stilig kort! Vart råtøft, sikkert utruleg gøy å laga noko sånt :-) Fy søren kor kreativ du er altså... Heldig han jubilanten som skal få dette!
    Ha ein fin fin søndag vidare!
    Klems

    SvarSlett
  8. Knallfint, virkelig lekkert.
    Et spørsål hva er Gesso?
    Å bruke charlie var en herlig annerledes ting. Kobbertråden var virkelig prikken over ien også.
    Klem!
    Line-Cathrin

    SvarSlett
  9. Hei.Kjempe nydelig kort.Så kreativ du er.Har ikke ord.Du er kjempe flink.Nydelig.Ønsker deg en riktig fin Søndag.Klem fra Bodil.

    SvarSlett
  10. Røft og tøft!
    Så kjekt med heimelaga kort :-)

    - god søndag i heimen -

    SvarSlett
  11. Kortet ble kjempetøft, og skikkelig mandig :-)

    Ha en trivelig søndag - klem Siv

    SvarSlett
  12. Hello my dearest Solveig, Your collage is very beautiful, I love Ch.Chaplin:)
    Have a very nice new week
    Hugs
    Fleurette

    SvarSlett
  13. Knallfint, så flink du er!
    Er sikker på at kortet blir tatt vel i mot.
    Ha en fin søndag videre!
    Klem T

    SvarSlett
  14. Kjempestilig Solveig!,
    - og må beundre deg som er slik en tusenkunstner:-D
    (Papir er ikke heelt min greie!)
    Ha en fin start på uken,
    klem Hege.

    SvarSlett
  15. Råtøfft,ikke mer å si om den saken!
    Ha en fin søndag videre!

    SvarSlett
  16. Det ble et fint kort, du er kreativ! Deilig å slippe ideene løs ;) Ha en god søndag!

    Klem

    SvarSlett
  17. Så flott dette var! :) Et skjønt motiv du har brukt, og så nydelig satt sammen, både farger og materialer. Dette må han da bli glad for. :)

    SvarSlett
  18. så stilig da, kunne faktisk tenkt meg et slikt selv jeg selv om jeg ikke er noen kar da...hihi

    regner med jubilanten ble fornøyd ;D

    ha ei fin ny uke Solveig!

    SvarSlett
  19. Sååååå herlig. Jammen kan du bruke fantasien. Spesielt artig at Chaplin fikk være med.

    SvarSlett
  20. Hei Solveig
    Tusen takk for koselig kommentar, jeg tar med meg hvert eneste ord og lagrer det i mitt hjerte :) For et fantastisk og NYDELIG kort du har laget… Dette kaller jeg for inspirasjon!!! – virkelig gøy å se noe så vakkert laget… Tøft, maskulint, vakkert … og Charlie Chaplin passet perfekt inn ღ virkelig herlig kort… Takk for at du deler, og så ønsker jeg deg en fortsatt fin kveld videre. Stor klem fra Mette

    SvarSlett
  21. Underbart vackert kort!!!
    Kram o ha en fin dag.
    Ninni

    SvarSlett
  22. Kjempeflott..skjære kunstverket du har laget her...eller det er jo kunstverk:)
    ha en fin ny uke..
    klemklem

    SvarSlett
  23. Hei Solveig!
    Du for et kort.....dette var bare råstilig!!
    Tenker jubilanten blir fornøyd over å få noe slikt!
    Har skrevet det før.....blir så imponert over kreativiteten din !!

    Ha en fin ny uke
    Klem!!

    SvarSlett
  24. Är helt övertygad om att jubilaren blev supernöjd, blev verkligen läckert, hoppas veckan din börjat på bästa sätt, ha en fin vecka, klemmer VIOLA

    SvarSlett
  25. Heisann.Takk for svaret på spørsmålet mitt. :)
    Jeg regner med man får kjøpt Gesso i malings foretninger eller hobby butikker.

    SvarSlett
  26. OOO herliga london for et rått kort du har laget..Jubilanten måtte bare være fornøyd vel...
    Dette var flott altså Solveig...
    håper virkelig det gikk bra med junior og symaskinen også..

    klemmer =))

    SvarSlett
  27. Kjmpetøft!! :) Veldig heldig jubilant! Og eg er akkurat mandig nok til at eg hadde blitt kjempeglad om det var til meg, he he ;) Flinking! <3 klem frå Erna

    SvarSlett
  28. God morgen...
    Tusen takk for koselig kommentar fra deg,ja en samlerpå masse rart...men her har vi haugevis med vindushasper og gamle retri dørhåndtak:)Men det er jo salgsbart...har vel litt med det og :)
    Ha en riktig kos helg skjønne du...
    klemklem

    SvarSlett
  29. dette ble jo knallstilig!!! Så herlig med kobbertråden og alle de ulike elementene!
    Er jammen meg lenge siden jeg har vært inne hos deg nå og det kryr jo av lekre bilder/ting og tang her.
    Ønsker deg en superduper helg :)
    klemmer
    Marianne

    SvarSlett
  30. Utrolig for-seg-gjort og stilig kort du så kreativt har laget. Gratulerer til jubilanten som fikk det!
    Takk for koselig kommentar hos meg! Tenk, det ble finaleplass:-)
    Klem Ingrid

    SvarSlett
  31. Nydelig kort det blir så fint med gamle knapper.
    Happy Valentine til deg.
    Klem...Ellen

    SvarSlett
  32. Fytti katta eg er kjempe imponert altso Solla. Viste at du var kreativ men heilt stum no.
    Stor Klem Karin

    SvarSlett