fredag 6. november 2009

Min hustavle….

Det er en lykke i livet

som ikke vendes til lede:

Det at du gleder en annen

det er den eneste glede.

 

 

 

IMG_4642

Det er en sorg i verden

som ingen tårer kan lette:

Det at det var for sent

da du skjønte dette.

 

IMG_4635xx

IMG_4643 141

Ingen kan resten av tiden

stå ved sin grav og klage.

Døgnet har mange timer.

Året har mange dager.

-Arnulf Øverland-

 

 IMG_4645

 

087ss

Takk til alle som legger igjen koselige hilsner!  Dere gleder! God helg til alle som er innom bloggen min:o))

 

Klem fra Solveig

 

I’m still painting/making pictures for the Desember exhibition, and here is one of them. I’ve used a Norwegian poem about the impotance of being good to the ones you care about, give them joy and hapiness, while there’s time. You can’t spend your life regretting things you should have done while you had the chance.

Thanks for all the lovely comments. They make me happy!:o))

Carpe diem

Hugs Solveig

44 kommentarer:

  1. Nyyyydeleg! Så flink du er:)

    SvarSlett
  2. Hei! Du er utrolig flink! Skriver du så pent, eller bruker du stempler? Jeg har hatt en skikkelig dårlig dag i dag, men nå sitter jeg her med godt humør, og masse inspirasjon. Hva skulle man gjort uten blogger som din! You made my day... Tusen takk


    God helg

    Klem Inger

    SvarSlett
  3. Nydelig hustavle!
    Flott stæsjet på din kjøpmannsdisk!..og koselig hylle!

    Ha en flott helg Solveig!
    Klem fra Linda

    SvarSlett
  4. hei kjære solveig -
    ...eh! hva skal man si - annet enn VAKKERT-VAKKERT....så fint..og ordene fra a.øverland
    du får det til du kreative kvinne..
    ha en finfin helg -
    stor moaklem

    SvarSlett
  5. Utrolig nydelig! Så dyktig du er!

    Klem Anette

    SvarSlett
  6. Veldig fin,
    og god helg!
    Fredrikke :o)

    SvarSlett
  7. Flott tavle/bilde med flotte fargar! Veldig fint dikt dette, eg har det sjølv på veggen. Du er så flink til å hugse på alle desse gode vers og dikt, og bruke dei! Eg skal no uansett gjere ein handel med deg før eller seinare... det er sikkert.

    SvarSlett
  8. Virkeli9g vakkert..så utrolig flink du er... og tavlen var bare så fin..både i tekst, farger og utforming.. du selger vel ikke ...gjør du det??

    ha en fin kveld..
    Klem Kerstin

    SvarSlett
  9. For en nydelig og dekorativ hustavle!!! Flotte farger, og kloke ord. Selger du? Jeg må visst kikke litt mer rundt her, flott blogg du har!

    Ønsker deg ei flott helg!

    - Hilde

    SvarSlett
  10. Vilken underbar dikt tillsammans med en ljuvlig bild, så fint, ha en skön helg min vän, klemmer VIOLAN

    SvarSlett
  11. Hej! Ljuvligt fina bilder hos Dig och tänkvärda ord!! Tavlan är vacker!
    Kramar Malin

    SvarSlett
  12. Hallo dear Solveig, it's all very beautiful!!
    Have a nice evening and nice week-end!!!
    Fleurette

    SvarSlett
  13. WOW! Jeg bøyer meg i støvet, du er bare RÅ! Den var knallfin!!!
    God helg til deg.
    Stor klæm fra Susanne

    SvarSlett
  14. Ååååå,du assa!! Synes det diktet er nydelig og klokt...
    klem

    SvarSlett
  15. heia...
    så nydleigt med øverland sitt vakre dikt på en så fantastisk plate,- vakkert...
    enestående,- we like!!

    god helg og god klem, magny

    SvarSlett
  16. Så fin denne tavlen var, med det vakre diktet av Øverland. God helg til deg!

    SvarSlett
  17. Hustavlen er aldeles nydelig!
    Skulle ønske jeg hadde klart å få til noe lignende!

    God helg!

    SvarSlett
  18. Er også glad i denne teksten. Og du har her satt den inn i ei flott ramme. God helg !!

    SvarSlett
  19. Ja det var jo bittelitt vakkert i den ene enden....

    Høøø..

    Det var griselekkert som vi sier her nede, spesielt i disse nøffetider;o)
    Du har en fantastisk herlig sans for hva som går sammen med hva, jeg blir matt av beundring...
    Ha en deilig helg, det skal jeg;o)) Skal på redesignkurs;o))))
    Klem
    Linda;o)

    SvarSlett
  20. Og kontrollordet som jeg måtteskrive inn var:
    duefin
    eller som mi seier på grimstask

    Du e fin ;o))))

    SvarSlett
  21. Ja hva skal man si, fantastisk dekker vel det meste!!!!!!!!!


    Ha en herlig helg. Det skal jeg:)

    :) :) :)

    SvarSlett
  22. Så fint dette var Solveig....både tavle og ord!!!
    Ha en fin helg:o)

    SvarSlett
  23. Vakre ord og nydelige tavle. God helg til deg og dine.

    SvarSlett
  24. Dette fikk meg mange år tilbake. Vi hadde nemmelig en brodert løper med dette på hjemme da jeg var liten...søtt og sant!!
    Fortsatt god helg. Klem Ingrid

    SvarSlett
  25. Nydelig hustavle du har laget, med vakre ord til ettertanke!

    Ønsker deg en fin helg!
    Klem Tino :)

    SvarSlett
  26. Tusen takk for koselig kommentar Solveig, slik varmer! Det har ikke vært så greit i det siste, men regner med at det blir bedre etterhvert. Finner jo masse trøst blandt dere skjønne bloggjenter.
    Klæm Susanne

    SvarSlett
  27. Å for ei nydeleg tavle du har laga, eg ønsker meg noko liknande til jul - kan du ordne det trur du? Vi må snart ta oss ein hobbykveld sammen ?
    Klem frå Tutta.

    SvarSlett
  28. Så flott du har laget til dette. En hustavle. Av Arnulf Øverland har vært "mitt dikt"i mange år. Hver eneste nyttårsaften kl 24 var det lest i radio, i flere år, og jeg måtte alltid høre det. Kanskje er det enda lest..vet ikke, det er så vakkert! Og hos deg fikk det en flott ramme...
    Jeg har det på en keramikkflis på kjøkkenveggen, fikk det i gave av mine to jenter for lenge siden. Kan og si at jeg kom inn her via "Husfruas memoarer", Hulda er min eldste datter.
    Syns du har en fin og koselig blogg!
    Hilsen Margit.

    SvarSlett
  29. Rett og slett nydelig,Solveig.Du lager den ene vakre tingen etter den andre,er imponert.Ønsker deg en fortsatt fin helg.Klem

    SvarSlett
  30. Hei Solveig, så lekkert og for noen fine ord.
    takk for koselig hilsen. Selger du bilder eller er det bare for eget bruk?? Ha en fin hellg.
    Klem Kristin

    SvarSlett
  31. Takk for koselig hilsen hos meg:)
    Fantastisk blogg, og nydelig hustavle!
    Ha en flott kveld.

    SvarSlett
  32. Så vakkert det var, Solveig. Et nydelig dikt på en nydelig tavle :)

    Hilsen Margrethe

    SvarSlett
  33. Heelt nydelig Solveig:-)
    God helg fra en som er i live, bare flytter litt, he he!
    Klem,Hege.

    SvarSlett
  34. Nydelig, både tavla og diktet:D Ha en fin søndag:)

    SvarSlett
  35. Superfin hustavle. Du er så flink! Det er ein fryd å lese innlegga dine og sjå på dei fine bildene.
    Ha ein fin søndag! Stor klem frå meg

    SvarSlett
  36. Så vakkert! Både tavlen og de fine ordene :)

    Håper du har en fin dag :)

    Klemmer
    Marianne

    SvarSlett
  37. Å sånn en nydelig tavle...har du virkelig laget den selv, så flink du er, helt imponert! Likte så godt fargene på den...

    Ønsker deg en vakker kveld og en fin uke, klem fra meg:)

    SvarSlett
  38. Hustavlen din er et vakkert stykke arbeid! Ha en fin søndagskveld.

    SvarSlett
  39. Så fint du gör och vad pysslig du är, tavlan var underbar och en otroligt vacker text. Kram på dig/Ingela.

    SvarSlett
  40. Ojooj så otroligt vackert du skapar!! Tänk om jag bara kunde få en tioendel av din talang så vore jag lycklig, ler! Kram Petra

    SvarSlett
  41. Nydelige bilder til Øverlands sterke og fine tekst!
    Takk for hyggelig kommentar!! Formen er stigende, takk og pris;)
    Ha en flott dag og klem fra meg;)

    SvarSlett
  42. Vilken underbar tavla! Du är verkligen duktig! Även mycket annat fint såg jag när jag scrollade ner på föregående inlägg!
    Stora kramen Anki

    SvarSlett