onsdag 4. november 2009

En skjønn venninnegave, mine julebokser og litt advents-inspirasjon:o))

Dette vakre serveringsbrettet samt lysene, fikk jeg av min gode venninne Erna til fødselsdagen min. Det er utrolig gøy å ha noen i sin nærhet som er like levende opptatt av å skape som en selv! Det gjør hobbyleringa til en skikkelig kosestund:o)) Lucky me:o))

Brettet er malt i brunhvite toner og pyntet med serviettdecopage. Ordene Live well, Love Much, Laugh often, er viktige og fine å ta med seg i hverdagen. Lysene har hun pyntet med samme motivet.

Jeg blir så glad hver gang jeg får en gave som noen har brukt tid og fantasi på å lage nettopp til meg.  Disse tingene får meg til å huske den spesielle personen hver gang jeg kikker på gaven :o))

 

Mine bokser 150

Så har jeg altså malt flere bokser. Synes det er gøy å eksprimentere litt med det hobbyutstyret jeg har fra før, så her er det gjenbruk i dobbel forstand:o))

 

Mine bokser 067

 

 Mine bokser 060

 

Mine bokser 053

 

Mine bokser 042

 

Mine bokser 084

 

Jeg koser meg skikkelig nå når alle mine yndlingsmagasin kommer ut med advent-og julenummer!! Svenskene har også mange flotte blad og i dag har jeg skaffet meg Drømhem & Trädgård nr.13, et magasin som inneholder 2 av mine største interesser; både interiør og hage:o)))

 

blad2 

Masse inspiasjon til jul og advent her:o))

blad

 

Nyt dagen og livet :o))

Klem fra Solveig

 

This tray I’ve got from my friend Erna for my birthday. It always makes me happy when someone has spent time making a special gift just for me:o))) Therefore handiwork means a lot to me.

I’ve also painted and decorated some Christmas boxes. Here I can use my scrapping equipment in a new and different way……exciting!

Have a nice afternoon!

Hugs Solveig

32 kommentarer:

  1. En nydelig blogg du har. Mange flotte bilder, som virkelig gir inspirasjon. Her kommer jeg gjerne på besøk igjen.

    SvarSlett
  2. Veldig mye koselig du har i bloggen din :)

    SvarSlett
  3. Så flotte ting du viser Solveig!! Nydelige saker!!
    Dette bladet er mitt favorittblad...og jeg håper de har fått det i kiosken her nå!!
    Hadde vært kjekt om du hadde kommet til bloggtreffet da.....men kanskje det er mulig en annen gang!!
    Ha en fin kveld...og kos deg med dine puslerier :o)

    SvarSlett
  4. Så godt å ha ei venninne som også lager fine ting. Dette brettet, og lysene var skikkelig flotte. :) Likte også boksene dine. Spesielt falt jeg for den første du viser, likte bakgrunn og bilde, det passet så fint sammen.

    Jeg kjøpte også det bladet i går! Falt for de samme bildene. Reportasjen fra glassverandaen var også helt skjønn. :) Ha en koselig kveld! Alltid trivelig å komme innom hos deg, Solveig!

    SvarSlett
  5. Enig med deg, det er så utrolig trivelig å få en gave det ligger mye omtanke bak;) kjempeflott det du fikk!
    Juleboksene ser supre ut, her kan man jo putte smågodt eller andre ting inni også;)
    Ha en god kveld og klem,)

    SvarSlett
  6. Så heldig du er som får så fine gaver,veldig koselig!
    Likte også godt de boksene du hadde gjenbrukt og pyntet så fint!
    God kveld!

    SvarSlett
  7. Hallo Solveig, beautiful gift from a friend Erna!!
    Your Christmas boxes are very,very amazing!!!
    You have really cool ideas:))))
    Have a nice evening
    Fleurette

    SvarSlett
  8. heisann.. dette var virkelig inspirerende,- må visst titte enda mer på dette!

    ha det kosleig fremover,- her er det deilig høstvær ikke en dråpe skal komme den neste uken...
    klem, magny

    SvarSlett
  9. Vilken underbar gåva! Dina burkar är ljuuvliga ...ger mycket inspiration vilket jag också skriver i mitt senaste inlägg. Hoppas att det var ok att jag länkade till dig Solveig! :)

    Ha en skön pysselkväll...här är det så kallt att det är dags att tända en brasa.

    Kram Annie

    SvarSlett
  10. Så hyggelig å få noe hjemmelaget selv!
    Føleratingen tør gi meg det fordi de tror jeg lager alt selv, men det er vnok sånn med oss hobbyglade at det er like artig å få som å gi.

    Håper du stikker innom hos meg, og blir med på min give away!

    SvarSlett
  11. Så koselig gave du har fått, ekstra hyggelig når det ligger slik omtanke bak.
    Så nydelige bokser du lager! Og bildene du tar er virkelig inspirerende, jeg får lyst til å lage alt.
    Ha en fin kveld videre!
    Klem Tino :)

    SvarSlett
  12. Så koselig gave du fikk fra din venninde!
    Lik smak skjønner jeg.
    Ekstra stas med slike gaver som det ligger slik omtanke bak!
    Kjempefine bokser du har laget!
    Det bladet er en av mine favoritter, kjøpte det faktisk i dag.

    Ha en fin kveld!
    Klem Linda

    SvarSlett
  13. Det var virkelig flotte gaver og for noen søte bokser du fått til. Jeg må prøve en dag jeg og, du inspirerer så.

    Drömhem och trädgård är en av mina persnoliga favoriter också. Da får man begge deler, så herlig ikke sant.

    Klem Emma

    SvarSlett
  14. Vilka fina bilder!! Bara fina saker:o) Vilken fin present Du fått av din vännina också!
    Kram Malin

    SvarSlett
  15. Så utrolig flotte de boskene ble ... disse har du malt og pyntet???

    Kan jeg spørre hvilken maling du bruker?

    Så flott gave du har fått av din gode venn... mye omtanke bak denne gaven...
    Ønsker deg en fin kveld..
    Klem Kerstin

    SvarSlett
  16. Å du er heldig som har slik ei flink venninne:)
    Og de juleboksene dine er flotte!! Er det vanlige "kakebokser" som du har restaurert? I allefall så må jeg si du er fantastisk kreativ og fargevalgene er helt etter min smak. Ha en god snøfylt kveld (her snør det store kjerringer og jeg stooorkoser meg)

    Klem fra meg til deg.

    SvarSlett
  17. Såååå fint brettet og lysene var, du er heldig som har ei så god venninne å være kreativ sammen med;o)) Slike er gull verdt.
    Og boksene dine var også lekre, virkelig nydelig laget;o))
    Kos deg masse med hobbyleringen i blåsten, her har det sludda i dag;O/// Litt tidlig etter min mening;o)
    Klem fra lille me;o)))

    SvarSlett
  18. Har det bladet endelig kommet, tror han Narvesen fyren begynner å bli litt lei av meg..:-)

    SvarSlett
  19. så fine ting du har fått :) Koselig!

    Og du er jo bare kreativiteten selv. Skjønner ikke hvor du tar det fra!

    Her er det høst... Regn og vind, men heldigvis ikke snø enda. Håper det blir lenge til den kommer!

    Kos deg med dine hobbyting, og god natta :) Hilsen Margrethe

    SvarSlett
  20. ...takk for hyggelig hilsen...


    natti¨¨¨¨*

    SvarSlett
  21. hei solveig -
    ..alltid like hyggelig og komme hit til deg på besøk!
    så flotte gaver du har fått av din venninne..ja, det er noe særegent og få noe hjemmelaget...
    og boksene dine da..sukk, så nydelige de var..sier det igjen, du er en superflinking!
    moaklem

    SvarSlett
  22. Du slutter ikke å overraske,Solveig.Boksen er nydelig.Presangen fra din venninne er skjønn,en omtenksom og personlig gave.Ønsker deg en fin uke.Klem

    SvarSlett
  23. Hei Solveig, så koselig at du la igjen en hilsen hos meg! Så fant jeg deg også :O)
    Så mye fint du lager!!! Boksene er jo skjønne, også disse kremmerhusene dine lenger ned her.
    Ser ut som dere har et herlig fritidshus, syntes det "turkise madonnabildet" ditt er kjempeflott - jeg liker turkis ;o)

    Kommer innom deg igjen senere jeg!
    Ha en god dag.

    SvarSlett
  24. merci de ta visite
    c'est ravissant ce que tu fais!

    amicalement

    manon

    SvarSlett
  25. Dette indretnings- og haveblad kender jeg ikke, må se efter det for det tegner interessant!

    Tak for dit besøg hos mig, klem Helle

    SvarSlett
  26. Hej Solveig. Det var en jättefin bricka du fått, alltid extra kul med personliga gåvor. Och tipset att måla på kakburkar är otroligt bra! Det ska jag prova, nu måste jag leta efter burkar. Så fint med texten och bilden.
    Tack för tipset.
    Ha en bra torsdag
    Kramar
    AnnaMaria

    SvarSlett
  27. Hei hei, og tusen takk for den koselige kommentaren på bloggen min. Den førte meg jo til en helt nydelig blogg, nemlig din :-)

    Så vakker gave du har fått. Jeg også elsker å få gaver som er hjemmelaget. De gavene er virkelig laget med hjertet, og blir helt personlige. Så heldig du er :-)

    Men jeg må også si at jeg fikk helt hakeslipp av boksene du maler. Det er lenge siden jeg har sett noe så vakkert. Jeg må bytte stil tror jeg..Fra minimalist til maksimalist :-)

    Jeg ønsker deg en strålende kveld!

    SvarSlett
  28. Kjempefin gave! Og fine boksar, korleis får du det til? Ha ein fin kveld!

    SvarSlett
  29. SÅ fina gåvor du fått och du är otroligt med allt vackert du gör, önskar en skön helg, klem VIOLAN

    SvarSlett
  30. Flott brett du har fått!

    Imponert over de fine boksene du lager, så skjønne der er! Du er virkelig i gang med produksjonen du...ikke begynt å tenke på det enda. Håper lysten kommer snart..

    Ønsker deg en flott helg, stor klem

    SvarSlett
  31. Hei og takk for kjempefin porselensstund, gledar meg til resultatet!! Kjempefine bilder her - som vanlig, og kjekt å sjå at du får så mykje skryt. Det er veldig fortjent! Og forresten, som alle før meg har sagt; boksane dine er kjempefine!! klem frå servitrisa (med brettet, he he)

    SvarSlett
  32. Åhh..for noen flotte bokser du har laget/dekorert. Har aldri tenkt på det å stemple direkte på boksen. For det er vel det du har gjort etter grunning? Hva slags grunning har du brukt på den hvite boksen?

    Nydelig fat du har fått til bursdagen!

    ha en flott fredage og helg :)
    Stor fredagsklem fra Marianne

    SvarSlett