torsdag 26. november 2009

Lykter, lys og award.

 

 

 Det lyser så fint i blogglandia for tiden og jeg lar meg villig påvirke av alt det koselige jeg ser:o))

Jeg svinset innom Kremmerhuset en dag og da fant jeg denne lykten som jeg falt pladask for! Du vet, meg og tekst…..hi,hi. Og ettersom jeg nå har deltatt på et veldig spennende fotokurs, måtte jeg jo leke meg litt med både blender, lukker og hvitbalanse :o))))) Veldig gøy å vite hva som gjemmer seg bak alle disse knappene jeg har oversett så lenge!

 

252

 

Det fine med denne lykten er at den har glass på alle sider. Da kan man jo legge alt brennbart materiale bak og få det til å se ut som om det er inni :o))

Tavlen på veggen er klar for å bli levert til salgsutstillingen. Det blir litt tomt her nå som alle bildene mine skal ut å reise…Eller skal vi kanskje si ryddigere ( hva sier du kjære ektemann….:o))?

_MG_8932

Jeg fikk det for meg en dag at jeg måtte prøve å lage litt gjenbruks-jul jeg også. Synes bloggen til dyktige og inspirerende Hanna; Sjarmerende Jul, er så herlig. Ser også at det er mange her i blogglandia som er kjempeflinke til å bruke det de har for å skape juleglede:o)

_MG_8703 til blogg

 

Vel, mitt bidrag ble disse hermetikkboksene. De er hullet igjennom med en spiker og litt finish med drill. Og vet du hva, de skapte sin egen hygge der de lyste opp i høstmørket :o))) Så og si helt gratis…..

 

238

 

Dette bordet er kjøpt hos Falkenstein Hagesenter i høst. De har så masse fint også i den herlige landstilen. Bordet er beiset og har akkurat den gråfargen som jeg er så glad i. Det er egentlig et hagebord, men hos meg skal det få en sentral plass inne i hele vinter:o)) Skodden som vises i bakgrunnen, fikk jeg av mine foreldre. Den har hengt ute i vær og vind, men nå er den i stua hos meg :o)) Er ikke helt ferdigmalt ennå, men det kommer!

award_thumb[4][3]

Herlige Primula og mere til har sendt meg en award:o))) Tusen takk snille du! Takk for gode kommentarer og hilsner, de varmer:o) Ta gjerne en tur innom den koselige bloggen hennes som ligger her.

Sender denne videre til Margrethes hus og hage, Hespe, Mitt hvite hus, La ville de Mille, Hvite engler, Lysstreif, Moa og kaffekoppen, Lenes hus og hage, Lindas sylyst, Monicas hage……. og til alle dere andre som gleder meg med kjempekos kommentarer. Dere inspirerer meg og gjør meg glad – ALLE SAMMEN!!

 

Ønsker dere en herlig helg!

Klem fra Solveig

 

Landtern, candles and  award.

Right now candles are lightened in many blogs, and I get inspired to light some too:o)) I passed this lantern the other day and just had to take it home. You know me and text…..

The picture/blackboard on the wall I’ve made to the exhibition. It’ll leave my livingroom very soon. I’ve also tried to use what I have in my home making some Christmas decoration. Here is the result; tinned boxes which I’ve drilled some holes:o)). The little table is ment for the garden, but I love it so much I’ll stay inside this winter:o))

The award I’ve got from Primula og mere til. Her lovely blog you’ll find here.

I’ll pass it on to Sender denne videre til Margrethes hus og hage, Hespe, Mitt hvite hus, La ville de Mille, Hvite engler, Lysstreif, Moa og kaffekoppen, Lenes hus og hage, Lindas sylyst, Monicas hage and all you other nice people who write me lovely comments:o))

Have a nice weekend!

Hugs Solveig

 

24 kommentarer:

  1. God morgen, så fine lykter du viser fram..god ide med hermetikk boksene... :o)
    Har ikke kommet så lange å lage hjerter ennå..men det kommer nok skal du se!
    Ha en fin dag, her skinner solen.
    Klem Fredrikke :o)

    SvarSlett
  2. Så disse lyktene på Kremmerhuset i går. Syns de hadde så fine monogrammer!

    Hilsen Liv

    SvarSlett
  3. Så nydelige bilder du viser :)
    Lykta er bare lekker...

    Klem,KAri

    SvarSlett
  4. Så lekkre lykter. Smart ide med de ermetikkboksene :)
    Ha en flott dag videre.
    Klæm Susanne

    SvarSlett
  5. Tuens, tusen takk for award kjære du!!!

    Det er jo alltid flotte bilder her hos deg, men jeg innrømmer at i dag var de spesielt nydelige. Fotokurs er nok ikke dumt å ta. Selv har jeg aldri gått på det, men burde - det er jo noe med å få brukt alle funksjonene i kameraet når en først har et fint og dyrt kamera... :o) Synes du har fått frem et utrolig flott lys i bildene, og spesielt de av av lykten - er disse tatt i dags- eller kveldslys??

    Ha en strålende flott dag videre og jiippii, i morgen er det helg!

    Klem fra Hildegunn

    SvarSlett
  6. Hiv og hoy frue;o))) Har ikke egentlig tid til å besøke deg, men enkelte prioriteringer må man gjøre;o))) Tusen takk for award, du er god du;o)
    Alle tinga du har laget er jo bare helt nydelige, lover å kommentere de til søndag;o)) See u;o)))
    Klemmer i fleng;o)

    SvarSlett
  7. Så nydelig lykt du har fått deg! Og de hermetikkboksene ble jo kjempefine! Så smart!

    Tavlene de er jo også helt skjønne! Du lager så utrolig mye fint!! Og så tar du sånne flotte bilder!

    Klem

    SvarSlett
  8. God kveld, kjære Solveig, your lamp is very beautiful! Your photos are very amazing!!!
    Candles are very imaginative!
    Sende en hilsen og klem
    Fleurette

    SvarSlett
  9. Tusen takk for award! Det er veldig koselig og varmer.
    Lykta er virkelig formskjønn, artig med teksten! Og så moro at du har oppdager kameraet på en ny måte! Da får vi se resultatene etter hvert!
    Likte også hermetikkboksene dine, masse fint i innlegget ditt :)

    Ønsker deg en god kveld, klem!

    SvarSlett
  10. Hei hei.

    Må som vanlig innom bloggen din. Gleder meg alltid til å se hva du har å vise fram, og jeg blir aldri skuffet. Lykten var kjempenydelig (ønsker meg sånn jeg også) og skaper akkurat den stemningen den er laget for.
    Ha en flott torsdagskveld, så popper jeg innom deg igjen.

    PS er innom deg når jeg er på jobb, men har ingen tilgang til å legge igjen kommentarer. Men er innom deg hver dag!!!


    Klem PurGlede

    SvarSlett
  11. Så fina bilder hos dig!! Lyktan är verkligen söt!! Grattis till din Award, den är du verkligen värd:o) Ha en trevlig kväll!!
    Kram/Klem Malin

    SvarSlett
  12. Nydelige bilder, du er flink å leke med kamaret ditt...Klem...

    SvarSlett
  13. Heisan...

    Herlig innlegg... skjønne lykter du har laget...
    ÅÅ du Tusen takk for award... og de gode ordene..Tar den gjerne med meg jeg... '

    Sender deg en mail seinere...

    Klem Kerstin

    SvarSlett
  14. Kjempefin lykt du har kjøpt, og koslig pynt rundt. Eg berre rydder.... men eg gler meg til eg skal byrja pynta i helga.....

    SvarSlett
  15. Tusen takk for award :) Flotte lykter du hadde og fint hjem...Flott!! Klem Hanne

    SvarSlett
  16. Herlig lykte! Og flott bilde. Hva er det for fotokurs du tatt?

    Sov søtt...
    Emma

    SvarSlett
  17. Oh, vad du har en vacker blogg! "Små nycklar kan öppna stora dörrar" gjorde ett stort intryck på mig!
    Kram från Pia i Finland

    SvarSlett
  18. Det var en nydelig lykt du hadde kjøpt deg :) Kjekt å kunne sette ting bak også ja.
    Ønsker deg en riktig god helg!
    Alltid en fryd å titte innom deg her :)

    Klemmer
    Marianne

    SvarSlett
  19. Kjære Solveig!
    Nå ble jeg skikkelig glad - tuusen takk!!
    Var ikke hjemme igår, og så nå at du har gitt meg en award;-)
    Og det samme til deg,
    - din blogg er en inspirasjons-kilde
    for meg:-)
    Nydelige lykter forresten, ønsker meg noe lignende selv.
    Ha en fin helg, kos deg!
    Klem,Hege.

    SvarSlett
  20. hei kjære solveig -
    ..og 1000 hjertelig takk for awarden!
    you made my day,søteste venn!
    ..så spennende med fotokurs da..gleder meg og høre mer om..lykten var vakker-grattis!
    & x-tra sjarmerende var jo blikkboksene -
    herlige var de!
    ønsker deg en fin adventshelg
    moaklemmer

    SvarSlett
  21. koselige bilder solveig!!denne lykten var kjempefin...og smart:o)
    Så kjekt med fotokurs.....det fulgte gjerne med nytt kamera det da??

    ha en fin helg :o)

    SvarSlett
  22. Visst är det en vacker tid nu...adventstiden är den som jag tycker mest om ...innan jul..underbara lykta du köpt...så vackra bilder att få njuta utav, önskar en skön helg, här är det lite bättre idag..har kunnat vara uppe mycket...:) klem VIOLA

    SvarSlett
  23. Tusen takk:)

    Koselig hos deg! Lykta er kjempefin...får aldri nok av lykter jeg;)Kos deg 1. søndag i advent. Her kom snøen i natt, og senere skal julegrana tennes. Kjenner julestemningen kommer snikende...;) Klem

    SvarSlett
  24. Så mye fint du viser frem her! Utrolig koselig hos deg :) Kjempesmart med de hermetikkboksene, så veldig stemningsfullt ut, ja.

    Og nydelig tavle! Gratulerer med award :) ha en super søndag. Klem

    SvarSlett