søndag 15. november 2009

Glede :o)

 

Nå går tiden for fram mot advent og en av mine favorittmåneder; desember :o)  “Julemåneden” bringer glede  med alle forberedelsene og kosen ved å skape noe med hendene frem mot julehøytiden.

 

 

Dette bildet ble til i full konsentrasjon over handlingen i en lydbok. Gjett om jeg forbinder tavlen med akkurat den boka :o)))))

 

026

 

Med innslag av noen røde epler, blir det jo litt “julete” også:o)) 

 

045

En svensk mynt fra ferieturen i sommer, pryder den nederste kanten av bildet :o))

 

023 

Salmebøkene og bibelen er kjøpt i den lokale bruktbutikken. Glad i gamle bøker som jeg er, synes jeg de skaper sitt eget harmoniske miljø der de ligger :o)

Noen har inskripsjon av eierens navn……andre har notater og adresser nedskrevet i permen. Masse historie her:o)) De fleste er fra 30-tallet.

 

011ss

 

Tavlen er egentlig laget til utstillingen i desember, men jeg er ikke så sikker på om den forlater huset mitt…..:o)))))

Denne uka kommer til å gå som en røyk! Jeg skal nemlig på fotokurs – noe jeg lenge har ønsket å delta på! Dette blir spennende!

Tusen takk til alle som legger igjen så koselige kommentarer. Det varmer :o)))

Ønsker en flott uke til alle som kikker innom! 

Klem fra Solveig

Now Desember is approaching very fast:o) It’s definitive one of my favorite months! I love to spend time making things for Christmas, listen to books and planning gifts for family and friends:o)

This picture I’ve made for the exhibition in desember, but I don’t know if it will leave my house :o))) I made it while I was listening to a nice book and attach the picture to the story :o) The old hymnals I bought in the local secound hand store. I think they create their own nice environment :o)

This week I’ll participate in a photo class – I’ll really be delighted to finally learn somthing more in this area:o)

Have a nice week.

Hugs Solveig

 

42 kommentarer:

  1. Åh, så flott! Herlig bilde, med så mange detaljer, og fine, duse farger. Bildene er også lekre, du har stylet så fint.

    Ble også helt "overgitt" over ditt forrige innlegg. Det må være noen av de fineste, små esker jeg har sett. Helt skjønne!! Jeg er også glad i å pynte julegaver.

    SvarSlett
  2. Så flott pyntet! Slike gamle bøker har noe høytid og arverdighet over seg. Skjønner du vil beholde tavlen selv; lekker!
    Fotokurs må være toppers; må ha nytt kamera først jeg;)
    Klem;)

    SvarSlett
  3. Åh, så flott! Du er en av de mest kreative og flinke jentene jeg vet om.... ;D
    Klæm Susanne

    SvarSlett
  4. Wow! Så mye flott du lager! Å du må jo være fotograf... Helt utrolig flotte bilder du tar... Lekkert! Scrollet ned å kikket litt her og der.... Nydelig.... Helt nydelig! Og masse inspirasjon! Tusen Takk! :)

    SvarSlett
  5. Du har virkelig evnen til å gjøre det koselig rundt deg. Ønsker deg et fint fotokurs!

    SvarSlett
  6. Så flott bilde, skal si du er kreativ, virkelig nydelig.. Og fotokurs, så gøy, litt misunnelig der ja..
    Klem Kristin

    SvarSlett
  7. Kjempefin tavle ! Du er flink !
    Fotokurs, ja.. kjøpte meg speilreflekskamera i fjor og det fulgte med ett kort fotokurs.Jeg møtte opp, gledet meg til å lære å bruke kameraet og ga opp ! Lenge leve det enkle, tenker jeg. Så jeg gikk fort tilbake til det gode, gamle fotoapparatet mitt, jeg.
    Bildene du tar er så fine at det ser ut som du allerede har noen fotokurs bak deg fra før, forresten !

    SvarSlett
  8. Wow, dette var vakkert, helt nydelig. Kan godt forstå du ikke har lyst det skal forlate huset:) Adventen er en koselig tid med lys, pynt og forventninger. Du har utrolig mye fint på bloggen din, det er en skikkelig kosestund å bla gjennom. Ha en fortsatt fin søndagskveld!

    SvarSlett
  9. SÅ vakker,tror nok jeg hadde beholdt den selv...:)

    SvarSlett
  10. Flott tavle, fine stemninger og fine bilder! Så spennende med fotokurs. Det ønsker jeg meg også.

    SvarSlett
  11. Oi, flott bilde og pynt forøvrig. Lykke til med fotokurs:) Ønsker deg en fin søndagskveld.

    SvarSlett
  12. Så nydelig bilde, Solveig :) Skjønner godt du vil beholde det selv, det var jo bare kjempevakkert!
    Et fotokurs høres artig ut. Det kunne jeg også godt ha tenkt å gått på :)

    Ønsker deg en fin søndag videre. Hilsen Margrethe

    SvarSlett
  13. Vakkert....
    Den tavla ville jeg og beholdt ;)

    Klem,Kari

    SvarSlett
  14. Hej.
    Tack för titten i min blogg och dina värmande ord. Har tittat in i din blogg och den är ju helt UNDERBAR. Helt i min stil.Har nu lagt in den på mina inspirationer. Lär nog titta in ofta här.
    Kram.

    SvarSlett
  15. Så mye lekkert du lager og mange flotte bilder. Jeg kommer tilbake hit

    SvarSlett
  16. Det var et flott bilde.
    Så fint du ahr pyntet med gamle salmebøker og bibel. Har noen jeg også, men dei er spredd litt rundt omkring. Ikke dumt å samle dei litt.
    Ønsker deg ei god ny uke :)

    SvarSlett
  17. Jag önskar jag kunde få till det som Du!! Vilka vackra bilder! Alltid lika fint hos dig:o) Gamla böcker är något speciellt!
    Kram Malin

    SvarSlett
  18. heisann.. så vakkert du har laget det til...
    er også så glad i sacrale bilder og bøker...
    kom nettopp hjem, har vært på farten i helgen,- må raskt innom blogger , vet du...
    klem, magny

    SvarSlett
  19. Hei Solveig, tusen takk for den rause hilsenen jeg fikk for en tid tilbake... Så snilt av deg, men du verden hvor flink og kreativ du selv er! Kjempeflotte tavler, kort, esker med mere! Nydelig og inspirerende blogg!
    Ønsker deg en fortsatt fin kveld.
    Klem fra meg:)

    SvarSlett
  20. Jeg bøyer meg i støvet.Tavlen er nydelig,den må du ikke kvitte deg med,Solveig.Er så glad jeg fant bloggen din.God uke til deg også.Klem

    SvarSlett
  21. Det blev et super fint billede du lavede, forstår hvis det ikke kan forlade dit hus!!

    Held og lykke med foto-kurset, det kunne de fleste af os bloggere have brug for. Taler dog mest for mig selv her!!

    Klem Helle

    SvarSlett
  22. Hei Solveig,
    Wauw...beautiful..beautiful!!!
    Your home is beautiful. I love it:))

    Have a nice week!!!
    Hugs:)
    ^_^Piitis

    SvarSlett
  23. God morgen...så fin tavle!

    Flotte bilder her hos deg...

    Ja nå fyker tiden fort, svutsj...så er det advent. Ønsker deg en flott uke, kos deg masse på kurs! Stor klem fra meg

    SvarSlett
  24. Åå så vakkert... beundrer dine skjønne tavler... (kommer en mail) ..
    Og du tar så nydelige bilder...

    ha en fin uke..Klem kerstin

    SvarSlett
  25. Hei!
    Så gøy at du la igjen kommentar hos meg, for da oppdaget jeg din side!
    Du er utrolig flink til å lage stemningsfulle bilder!
    Ønsker deg lykke til på fotokurs, skulle gjerne vært på et selv, har bare tatt bilder i 7 mnd, etter at jeg startet opp å blogge...

    SvarSlett
  26. Utrolig nydelig tavle/bilde:) Må ha vært en vakker bok du har lyttet til. God uke til deg også.

    SvarSlett
  27. Hei vennen;o)))
    Så lekker tavlen var, og hele settingen rundt det. Ville nå heller tro det var du som skulle holde fotokurset, blir alltid forundret over hvor fint du klarer å få det.
    Burde nok sikkert tatt et slikt kurs selv, men det har jeg IKKE tid til;o)))
    Elstemann er hjemme, men om han grynter eller ikke, vil vi aldri få greie på;o(( Han er allerede oppegående, så jeg tror det blir en laaaaang uke;o///
    Håper du iallefall får en produktiv uke og at du koser deg på kurset;o))
    Masse klemmer fra Linda;o)

    SvarSlett
  28. Jeg blir helt satt ut når jeg kommer innom siden din!
    Det blir så vakkert alt du tar i. Så nydelig tavle, og så stemmningsfulle bilder! Desember er en av mine favorittmåneder også, synes det er så koselig å pynte og ordne til jul.

    Ha en riktig fin uke! Klem fra meg :)

    SvarSlett
  29. Helt nydelig bilde Solveig!
    Du er kjempe-flink:-)
    Ha en fin uke, kos deg på kurs!
    Klem,Hege(som er tilbake fra " hvilen"..!)

    SvarSlett
  30. For en utrolig vakker tavle :)
    Så nydelig laget!
    Dekorativt med de gamle salmebøkene også.
    Jeg har et par gamle bibler liggende. De har vært i familiens eie og er med gotisk skrift. De blir pr.i dag brukt til å "heve" routeren slik at den trådløse printeren får kontakt :D (nesten som å "banne i kjerka" til deg vil jeg tro ;) )

    Lykke til på kurs, det blir sikkert både interessant og morsomt :)

    Ha en flott dag og uke.
    Klemmer fra Marianne

    SvarSlett
  31. Vilket underbart stilleben du skapat med den vackra tavlan och biblarna, så fint att vila ögonen på...ha en skön kväll, klem

    SvarSlett
  32. Hei på deg!
    Tusen takk for dine gode ord :o)

    Åhhhh, bildet du har lager var bare sååå utrolig skjønt. Forstår deg godt om du velger å beholde bildet hjemme hos deg selv - helt klart!!!

    Ønsker deg en strålende flott og kreativ uke!

    Goklem fra Hildegunn

    SvarSlett
  33. Hei!

    Er innom som snarest for å ønske deg lykke til på min trekning i morgen.

    Klem lykkeliten

    SvarSlett
  34. For en nydelig tavle, og så fint du har pyntet!! Virkelig vakkert!

    Kjempefin blogg!!

    SvarSlett
  35. Hei Solveig.
    Virkelig nydelig tavle du har laget, skjønner godt at du ikke vil gi slipp på den:-) Koselig med litt jule-stemning før det begynner for alvor.
    Klem Ingrid

    SvarSlett
  36. ojoj så fin tavlan är som du har gjort Solveig, den skulle jag att behålla fast du kanske kan göra en precis lika dan hihi. kram på dig/Ingela.

    SvarSlett
  37. Hei! Koselig blogg du har:) Bilde du har laget var kjempe fint. Nydelige detaljer!
    Ha en fin dag:)

    SvarSlett
  38. Så nydelig den tavla ble!!
    Og jeg er helt enig i ar slike gamle bøker har noe eget over seg...
    Fant nylig en gammel bibel på bruktbutikken med masse notater og slikt ..mange minner mellom permene.
    Liker så godt den gamle skrifttypen i disse bøkene:)
    Ha en fin kveld!

    SvarSlett
  39. Så fin tavle,nydelig! Ja på Farmors hus har de FARLIG mye fint. Du har god tid til julegaver, ikke grunn til panikk ennå hihi. Første året jeg har hatt så mye i hus så tidlig.Ender vel med at jeg stresser rundt etter siste gaven uansett tenker jeg. Er ikke det typisk?

    Ha en fin kveld

    SvarSlett
  40. hei hei :)

    Takk for hyggelig kommentar på bloggen min! Det er så hyggelig å få noen ord fra nye tittere :) Og da må jeg jo selvfølgelig gå inn å titte på din blogg også, og det er jeg glad for, for den er kjempefin :)

    Nydelig bilde du har laget...og så blir jeg jo nysgjerrig på hvilken lydbok du hørte på...? :)

    Ha en deilig torsdags kveld!!

    Hilsen Lille LiljeHvit..

    SvarSlett
  41. Hei Solveig og takk for de koselige ordene på min blogg.. du er nå go du :O)
    Ang bildet ditt trenger jeg vist ikke si noe,
    alt er sagt av de andre....fantastisk nyderligt.
    ha en fin fredag.
    klem bella

    SvarSlett
  42. Så vakker tavle, og nydelig pyntet, er ikke mer og
    si om det.
    Ha en fin helg, klem Tiril

    SvarSlett