lørdag 13. juni 2009

Peoner……en av mine yndlingsplanter!

IMG_9142  IMG_9154

De er bare utrolig vakre og så dufter de så godt! Og når du er sånn passe nostalgisk og liker vintagestilen…..da er veien kort til disse  såkalte Bonderosene. For det var ikke for hvermannsen å skaffe seg ekte roser i gamle dager. Peonen ( eller pionen om du heller vil ), ble da en billigerer variant som flere kunne ha råd til. Og uten videre sammenligning……den er like nydelig, synes jeg :-)

IMG_9156 

IMG_9158 

IMG_9124

9 kommentarer:

  1. Hei på deg, og velkommen til Nib! :) Helt enig med deg, pioner er minst like nydelige som roser. Også lukter de så godt! Ha en fin helg.

    SvarSlett
  2. De er bare så vakre, Selv er jeg så heldig at det står en hel flokk av de utenfor jobben, så i går plukket jeg en bukett og tok med hjem;)
    nydelige på kjøkkenet.
    ha en finfin helg

    SvarSlett
  3. Hei,velkommen skal du være hit til Nib...skal bli spennende å følge dine prosjekter..Så jeg titter så klart innom igjen..Fortsatt go`helg til deg fra Maliva

    SvarSlett
  4. Hei og velkommen til blogglandia :)
    Nyyydelige blomster du viser :))

    Du har en flott blogg og her kommer jeg snart tilbake :)

    Klem,Kari

    SvarSlett
  5. Javisst er den nydelig. En klar favoritt. Sitter med en bukett like ved meg her, og den sender ut små duftbomber som jeg bare sitter og nyter. Mmmm deilig.
    Skjønne bilder du viser

    Ha en kos lørdagskveld og velkommen til NIB
    :)

    SvarSlett
  6. Så flotte bilder! Og ja, peoner er fantastisk vakre, står egentlig ikke tilbake for roser på noen måte :) Ja takk begge deler, sier jeg!

    Ha en fortsatt fin helg :)

    Hilsen Margrethe

    SvarSlett
  7. ),O
    lö,)
    l),
    l
    Velkommen til NIB!
    Nydelig lampe på loftet.
    Klem, M

    SvarSlett
  8. Hei!

    Elsker bloggen din. Har lagt meg til som følger.

    Klem Inger

    SvarSlett
  9. Hei....
    Ja pioner er bare vakre....
    Flott blogg....legger meg til som følger:)
    Er helt ny jeg og....

    SvarSlett