fredag 12. juni 2009

Jeg er blitt tagget!

Jeg fikk utfordringen fra Margrethes hus og hage Margrethes hus og hage, og med fare for å skrive en liten (lang) avhandling, tar jeg utfordringen :-)

Hva er du opptatt av for tiden?

Interiør, hage, papirhobby, lage bilder og kort til messe og utstilling, barn og familie, sommerfest med gode venner og kollegaer, hyttetur med venninne, planlegging av ferie med gode venner i Kristiansand:-)

Hva har du på deg i dag?

Jeans, svart singlet og  tunica.

Hva skal du spise til middag?

Vet ikke ennå – skal på hyttetur med en venninne og da planlegger vi etterhvert…..

Hva hører du på akkurat nå?

Musikk fra radioen og susingen fra laptoppen….

Hvordan er ditt favorittvær?

Jeg finner mest inspirasjon og ro med mine hobbyer når det regner….., men koser meg godt både i hage og hengekøye når det er sol og varmt. Sånn sett er jeg klar for både uvær, vind og strålende sommervær!

Hva er ditt mest utfordrende mål akkurat nå?

Har akkurat avsluttet videreundanningen, så nå blir det å henge med i svingene på alle avsluttninger og turneringer via skole, barnehage og fritidsaktiviteter, før sommerferien starter.

Hva synes du om personen som tagget deg?

Margrethe ( i sitt hus og hage :-) er et av de ærligste og mest reale personene jeg kjenner. Et fint menneske!

Hvis du kunne fått et hus ferdig innredet, hvor som helst i verden - hvor skulle det vært?

Å det var vanskelig….. for det som betyr mest er å ha alle mine/våre  gode venner og familie i nærheten, et godt miljø for barna mine å vokse opp i…. der ville jeg hatt et ferdig innredet hus ( i fransk landstil …:-)

Hva ville du gjerne hatt akkurat nå?

Nok tid og penger til å kunne få utfolde min kreativitet på heltid.

Hva vil du gjerne bli kvitt?

Min dårlig samvittighet for alt jeg ikke rekker…….

Hvis du kunne dratt hvor som helst i verden den neste timen - hvor ville du dratt?

Til en landsby i sør-frankrike.

Hvilket språk vil du lære?

Kunne tenkt meg å repetere de tre språkene jeg en gang har lært; engelsk, tysk og fransk.

Hva ser du etter i en venn?

Ærlig, snill og omstenksom, stabil og trofast.

Hvem vil du gjerne møte?

Alle mine gode venner på en gang!

Hva slags musikk liker du?

Alt fra rolige balader til raskere dansbar musikk.

Hva er favorittplagget i klesskapet ditt?

En nesten utslitt dongribukse….og en flott selskapskjole sydd av min mor for en stund siden. Den har klassisk fasong, men er likevel elegant og spesiell. Og så betyr det jo mye at det er hun som har laget den…..

Hva er drømmejobben?

Å få jobbe på det sted der jeg hadde fått utløp for all kreativiteten som opptar for mye av hjernekapasiteten min :-)

Har du noen favorittmodeller?

Nei…..kan ikke si det….

Hvis du hadde 1000 kr nå, hva ville du brukt dem på?

Malesaker og lerret + div spennende remedier til å lage bilder.

Beskriv stilen din.

Klesstil: Ganske vanlig – går masse i dongri og tunika/t-skjorte. Klassisk stil når det skal være litt finere…

Interiør: Landlig stil, mest mot den franske. Liker å blande det sarte og det grove/værbitte. Liker å finne gamle møbler som jeg enten beholder som de er, eller setter min ære i å få passet inn i den øvrige stilen.

Hage: Den romantiske, litt “rusfsete” hagestilen…. en gammeldags “mormor-hage” med fruktrær :-)

Hva var det siste motebladet du leste?

Moteblad blir det lite av. Det går mest i interiørblad som Jeanne d’Arch Living og Vakre hjem og interiør.

Den siste CD du kjøpte?

Det er så lenge siden…..en av Bruce Springsteen tror jeg.

Hva hørte du på da du ble tagget?

Radioen som spilte Funny little world  med Aleksander Rybak.

Hva vil du akkurat nå?

Slappe av og nyte livet :-)

 

Da sender jeg taggingen videre til den koselige bloggen : Miras hjørne 

Lykke til!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar