onsdag 24. juni 2009

Hage i sommersol……….

 Austoma Grandiflorum heter visst denne skjønnheten! Fant den i forbifarten på Plantasjen og satte bremsene på. Måtte bare ha den med meg hjem……. Den gir et litt nostalgisk utrykk, ikke sant? Får litt Jane Austen-følelse……

 

IMG_9886

 

Nå har sommeren kommet for fullt på vestlandet ( og sikkert mange andre steder også ).  Da er det kos å jobbe litt i hagen igjen. Her har det vært så kjølig en stund at de blomstene jeg kjøpte i mai, ser nesten avblomstret ut…….De kryper liksom inn i seg selv for å holde på varmen. I går kom sommeren tilbake og det gjør vel blomstringen også :-).

Har en skråning som jeg vet med sikkerhet det befant seg noen stauder i for en stund siden. Merkelig så mye ugress det er komt, da gitt! Her må vi gå løs med spade og grave opp igjen hele sulamitten.

 

IMG_9888

 

 

IMG_9882

 

Peonene mine er ikke av den skjeldne sorten, men de er vakre likevel. Finest er de rett før de åpner seg helt :-)

 IMG_9379

 

 

IMG_9893

 

Men først……….hmmmmm, deilig med late, varme kvelder på verandaen!!! …….. 

 

IMG_9060

Eh, mente så visst at jeg hadde lagt ungene! Men nå er de våkne og påstår bestemt at klokken neppe kan være 23.00 så inderlig som sola skinner. Ikke natt ennå, nei!

4 kommentarer:

  1. Så fine bilder :) Peonene er vakrest når de er nyåpnet, ja. Enig i det.
    flott blomst du har kjøpt, skikkelig gammeldags i stilen.

    Barn og sommernatta kan være en utfordring... Forsøker å forklare at om vinteren er det motsatt. Da blir det mørkt kl 16:00 og ingen av oss går til sengs på den tiden... Er jo et forsøk verd :)

    Ha en fin kveld! Hilsen Margrerthe

    SvarSlett
  2. Så det er det den heter....jeg har en hvit sånn Jane Austen blomst;)
    De er kjempefine!
    Peoner er bare helt min gate!!
    Klem fra Maja

    SvarSlett
  3. Liker alt som er i Jane Austens ånd,så dette var fulltreffer. Den hengekøya var fristende..og unger som ikke vil sove er du nok ikke alene om å ha...er ganske spent på hva som vil skje når den nye senga til storebror kommer..for da er det ingen sak å klatre ut av den...
    Skjønne peoner!!

    SvarSlett
  4. Du har så mye vakkert i bloggen din, både planter, møbler og annet interiør/tilbehør :)

    Nydelige blomster du har funnet deg også :)

    SvarSlett