mandag 4. oktober 2010

Gledelig loppefunn og sofa i ny drakt:o))

Jammen går dagene unna for tiden! Full rulle på jobb og på hjemmebane , samt bl.a møbler som står i kø for “bli-ny-fest”, har satt bloggen litt i bakgrunnen den siste tiden. Prøver å komme meg innom kjære bloggvenner så ofte som mulig – håper å kunne komme sterkere tilbake etterhvert:o)

Var på loppemarked for halvannen uke siden og koste meg skikkelig! Synes jeg fant mange skatter som jeg skal vise dere etterhvert, og en av dem var dette bordet:o)))  Har lenge vært på jakt etter et gammelt et med dreiet kuleben og løveføtter, men så dukket en nyere variat opp og jeg ble egentlig ganske så fornøyd med resultatet etter en runde og to med malekosten!

_MG_6268 til blogg

Før…….

_MG_6390 til blogg 

………og etter. Godt på plass i vår lille tømmerstue:o)

Gulvteppet er av ull er kjøpt til strekt redusert pris for 5 år siden.  Deilig og varmt å sette beina på, siden det gamle tregulvet er heller trekkfullt om vinteren.

_MG_6346 til blogg

Lurte på om jeg skulle prøve meg på noe annet enn hvitt, men det passet best inn blandt det andre på denne måten:o) Tavlen laget jeg i fjor.

_MG_6425 til blogg

For en stund tilbake fikk vi en sofagruppe av noen venner. De ville kasserer møblene – slitte som de var.  Jeg kunne jo ikke stå imot forsøket å prøve meg på litt møbeltapetesering og en tur innom Stoff og Stil sikret møbelstoff til herligheten:o) Hadde egentlig lyst på lyse møbler siden veggene er mørke, men fornuften fortalte meg at grått var langt mer prakstisk i vårt hjem…

I dette innlegget kan dere se stolen ferdig og slik såg møblene ut før omtrekking:

IMG_4414 til blogg

Det tok meg noen måneder fra jeg ble ferdig med stolen til jeg fikk begynt på sofaene, men de ble til gjengjeld ferdig etter 10 timer sammenhengende ved symaskinen:o)))!!

Nå som ildåpen er unnagjordt, er det ikke umulig jeg prøver meg på flere prosjekt av samme typen. Kjekt å kunne forvandle møbler på denne måten:o)))

_MG_6433 til blogg

Ble egentlig fornøyd med resultatet og synes sofen var verdt å redde  - elegant som den er med dreide bein og svakt vipp på vanger og puter:o)

Det vesle skapet var trehvitt da jeg fant det på bruktbutikken. Synes det hadde så vakre detaljer ….. Den hekla puta er også hjemmelaget av undertegnede:o)

_MG_6494 til blogg

 

_MG_6382 til blogg

Synes både sofa og bord passer inn i miljøet i gamlehuset. Rommet er slett ikke stort, men rommer likevel mange venner og familiemedlemmer til kos både sommer og vinter:o)

Ønsker dere alle en herlig oktoberuke!

Klem fra Solveig

 

Days pass quickly on work as well as in my private life these days. One reason is this groupe of  furnitures well placed in my wooden livingroom. The table I found at the flee marked and it really speaks to my heart after a round or two with white paint:o)

_MG_6456 til blogg

The two sofas and the chair we got from some friends. They were supposed to be thrown away, and I just couldn’t resist trying to redecorate them. I’m quite pleased with the result – concidered it’s my first time redecorating furnitures ever:o))

I wish you a lovely week!

Hugs Solveig

40 kommentarer:

  1. Wow... utruleg forvandling! Imponert over det du har gjort med sofaen. Vart veldig fin, flott gråfarge. Og bordet vart veldig flott som kvitt.
    Skjønn pute du har hekla også, skulle ønske eg kunne hekle...er så masse fint ein kan laga. Men, det har eg liksom aldri prøvd meg på...
    Ha ei flotte haustveke vidare.
    Klems

    SvarSlett
  2. Det ble et helt annet bord etter at du malte det, kjempefint! Det passer bra til resten av inventaret. Jeg kjente igjen puten du har heklet - har boken selv :) Den er flott i sofaen din!

    Klem fra Sylke

    SvarSlett
  3. Du er SÅ flink..
    Vert så glad når du har lage eit innlegg, alltid flott og inspirerande..

    Ha fortsatt vakker oktober :-)

    SvarSlett
  4. Nydelig, Solveig, og du behersker det hele!!...både hekling av herlige puter, nytt trekk til en sofa som ble nydelig i grått, og maling av et bord som ble såå lekkert!! Og så tar du herlige bilder av det hele;)..koser meg;)

    Ha ei fin uke og klem fra meg;)

    SvarSlett
  5. Hei kjære Solveig

    Bordet ble bare kjempefint!! Og sofaen da.. Den heklede puten var også en "innertier" Utrolig flink du :)

    Go klemmer fra Maia

    SvarSlett
  6. Kjempefint ble det!! Så flink du er, det der var litt av et prosjekt;)
    Klem J.

    SvarSlett
  7. Du imponerer som alltid, Solveig! Bordet ble riktig lekkert. For ikke å snakke om sofaen! Ufattelig stilig! Synes den var innmari flott i grått. Helt perfekt farge. Og den skjønne hekleputen var jo som skapt for sofaen.
    Hele rommet er nydelig innredet - i beste Solveig stil:-)

    Klem

    SvarSlett
  8. Så utrolig fin sofaen ble! Et prosjekt jeg aldri kunne finne på å gå i gang med, leker med tanken om å oppdatere en alldeles håpløs stol men det blir nok med tanken - eller et pledd... :)
    Et utrolig hyggelig rom med mange personlige detaljer hos deg
    Ha en fortsatt fin kveld

    SvarSlett
  9. Er det ikkje artig å lage ei heilt ny stove av gjenbruk? Eg syns iallefall at det utruleg artig å sjå at du gjer det! Begynner vel å minke i bli-ny-køen din no? Du har iallefall fått gjort mykje, imponert!

    SvarSlett
  10. Hei.Kjempe fint ble det.Kjempe fint med boret hvit.Er så fint med tømmervegger.Når vi en gang skal flytte ned i huset hær så har vi tengt å rive av veggene å fram tømmerveggene.Så koselig du har det.Ønsker deg en riktig fin Tirsdag.Klem fra Bodil.

    SvarSlett
  11. Utrolig flott det ble når du trakk om sofenen, så flink du er!
    Gjennbruk er en fin ting...*smiler*...
    Klem :O)

    SvarSlett
  12. Åh så fint det blev!
    Så duktig du är!
    Underbara bilder från ditt hem!
    Kram Kathrine

    SvarSlett
  13. Otroligt, så mycket vit målfärg kan göra!!! Bordet är ett heeelt annat bord nu!

    Kraaam!
    -Pia-

    SvarSlett
  14. Så gøy med slike loppefunn, bare noen strøk med penselen så er det helt forandret. Sofaen ble utrolig fin også, og puten du har laget er virkelig lekker.

    Ønsker deg en fin uke!
    Klem T

    SvarSlett
  15. Det er i grunnen full rulle her også, om enn for halv maskin ;) Men du får no jammen gjort hobbyting også du! Bordet vart kjempefint og passa perfekt i det herlige "landhuset" ditt. Du er ein mester til å sjå mulighetar og sette dei ut i livet.

    Håpar du får ei finfin haustveke! Klem frå meg

    SvarSlett
  16. Ser for meg møblene dine der de står, glade og forventningsfulle og gleder seg til å bli med på festen :-)
    Bordet er et bevis på at også halvgamle ting kan bli fine i ny drakt ! Kjempefine, faktisk :-)
    Og sofaen... For en jobb ! Du er tydeligvis en tolmodig sjel !

    SvarSlett
  17. Så nydelig både bordet og sofaen ble - de passet kjempegodt inn i helheten i rommet!
    Ha en fin dag :)
    Klem fra Bekka

    SvarSlett
  18. Hello my dearest Solveig, you have a very nice table!! Very gorgeous!!!!
    Your decorations are absolutelly perfect!!!
    Have a nice week
    Big hugs
    Fleurette

    SvarSlett
  19. heisan skjønne deg..

    nydelig bord du fant...ble kjempefint når du hadde malt det..

    og sofaen var virkelig verdt å redde..råfint med det grå trekket du har satt på..Litt av en jobb du har gjort..

    Og jeg bare elsker tømmerveggene dine.. så fint ... nydelige detaljer..

    Ønsker deg en fin uke videre vennen..

    klemmer =)

    SvarSlett
  20. Så flotte bilder! :) Passa jo perfekt inn det bordet,og sofaen i den gråfargen var jo rålekker! og no er jau eg kjempeglad i grått då,såå fine fargar sammen:)

    Me skal straks avgårde for å hente ein gamal sofa,kjøpt på finn, som eg håpar å få trekke om ein vakker dag,men er redd det blir for vanskeleg med masse knapper og det heile..

    Ha ein nydeleg dag,du er superflink! Stå på:)

    SvarSlett
  21. Så lunt og trivelig du har det! Sofa'n ble jo knallfin, bordet likeså! Går vel ikke an å ikke kose seg glugg ihjel i stua di! :)

    Misunner deg energien til alle prosjektene... Kanskje du kan sende noen doser sydover?

    SvarSlett
  22. Østover blir det kanskje. Viktig at det ikke kommer på avveie! ;-)

    SvarSlett
  23. Du är saknad här i bloggvärlden;o) Men ibland finns inte tiden då blir det att stå tillbaka lite! Vad du är duktig och kreativ;o) Nydelig!!

    Kram Klem Malin

    SvarSlett
  24. Nydelig nydelig nydelig! Her var det masse fint å se på, fra bordet, sofaen og den fantastiske puten du har heklet :)

    SvarSlett
  25. Så flink du er!
    Knallbra resultat både med sofa og bord, fantastisk!!
    Fin stue dere har:)
    God Onsdag Solveig!

    SvarSlett
  26. Heisann :) koselig med innlegg fra deg igjen. Bordet ble jo helt skjønt. Hva maling gjør, sier nå jeg. Dere har det så koselig i gaamlehuset. Der må det være godt å kose seg. Dgene flyr her også selv om jeg mest småpusler om dagene. Litt juleting skapes og det er en hyggelig syssel.
    Ha det fint. Mange klemmer, Merethe

    SvarSlett
  27. Åh, som jeg har kosa meg med dette innlegget Solveig! Så utrolig nydelige loppefunn - eller rettere sagt - så flotte de ble! Spesielt sofaen syntes jeg ble råfin, og jeg er skikkelig imponert over den jobben du har gjort der, for å stoppe opp igjen gamle møbler er ikke bare enkelt! Nydelig ble bordet også, og jeg ville også valgt hvitt. Jeg har vel sagt det noen ganger før, men jeg gjentar det gjerne igjen - du har et helt fantastisk flott hjem :o)

    Kose deg i uken - brått er det helg igjen!!

    Stor klem fra Hildegunn

    SvarSlett
  28. Herlighet ! skal si du er allsidig !
    blir helt målløs her ; sofaen ble utrolig flott og hekleputen var jo bare prikken over iien, nyyyydelig !

    Utrolig kjekt å se hav du får til, gjenbruk er kjekt :-)

    Ønsker deg en fiiin kveld !
    klem, Nostalgia

    SvarSlett
  29. Tusen, tusen takk for det du skrev til meg. Jeg ble helt varm om hjertet. Jeg er SÅ glad for plasseringen. :) Gleder meg til å kjøpe bladet i morgen. :) Så snill du er! Tror jeg må bruke noe av kommentaren din i innlegget jeg skal lage i morgen.

    Virkelig herlig hos deg! Falt for bordet du har malt og ordnet. Så flott mot de grove tømmerveggene. Du har virkelig gjort en god jobb med sofaene også. Gjenbruk er tingen! Du vet å få det til! :) Igjen; tusen takk!!

    SvarSlett
  30. Vilken förvandling du har gjort på bordet , så mycke vackrare vitt o lite slitet...hoppas du får en skön helg
    kram pia

    SvarSlett
  31. Hei Solveig, og du så utrolig flott den sofaen din er blitt!!! Og den grå puta du har lagd da...digg,digg ;) En får en slik go\følelse av å forvandle noe stygt til vakkert og dette var skikkelig flott!

    Tror fasktisk du har et av de mest spennende sidene,tingene jeg er innom her på bloggen det tenker ejg hver gang jeg er innom deg ;) Tenkte du kunne få vite det!

    God helg!

    SvarSlett
  32. Otroligt..vilket trolleri, soffbordet kan man ju inte tro att det är detsamma och soffan blev verkligen så fin med detta tyget..och kudden...så himla duktig du är! Ha en skön helg, klemmer VIOLA

    SvarSlett
  33. Hei søta;o)))))
    Så snilt av deg å tenke på stakkars lille meg....
    Ja da, jeg er jo i live, i aller høyeste grad, men blogginga har falt helt igjennom. Har imidlertid ikke tenkt å gi meg med den, men har så gæli mye å styre med. Er ikke inne på andres blogger i det heletatt for tiden, og føler da (på en litt skrudd måte) at jeg heller ikke kan legge ut innlegg på min egen;o)))

    Men har blitt "kjefta" på flere ganger av kjentfolk som savner oppdatering, så jeg må nok komme i gang igjen..

    Fantastisk flott bord og sofa du har fått laga deg, må nok skrolle meg nedover, for å få med meg alt annet du har gjort også...

    Klem fra lille meg i Grimstad...

    SvarSlett
  34. Hei !
    Her var det mye fint å se. Så flott bordet ble da du hadde malt det og sofaen var jo lekker, utrolig ka litt maling og nytt stoff kan gjøre. Likte puta si også .
    Ha ei flott helg. Klem.

    SvarSlett
  35. Veldig fint ble det. Trenger jo ikke være urgammelt for å være fint. Her malt en hyllereol fra 80tallet jeg. en lik i furu vet du. den ser ut som den er fra 1990 nå;))
    Veldig mye fint du har hos deg, flink å få det til du.
    Må du ha en deilig helg.
    Klem:)

    SvarSlett
  36. Ojojoj så fint det ble og jammen er du flink til å sy! Hvordan festet du stoffet til sofaen? Det kanskje står et sted? Det var så mange fine bilder og ting og tang at jeg nesten glemte å lese teksten, hihi. Dun runde puten var jo bare så søt.

    klem
    Emma

    SvarSlett
  37. Så flott bordet ble!♥ Flink du er .))
    Har hatt noen dager uten blogg selv, noen ganger blir det bare sånn dessverre ;)
    Skulle hatt 8 armer jeg *ler*♥
    Takk for herlige ord fra deg, disse varmet stort!!!♥
    Nyt av herlige dager nå, klem fra meg,
    Anki

    SvarSlett
  38. Hei, du har en nydelig blogg. Tenk at du er så dyktig! Jeg kommer tilbake til bloggen, jeg er ganske ny når det gjelder blogging. Takk for titten!

    Hilsen Christin alias TIN

    SvarSlett
  39. Hei på deg Solveig!
    Tusen, tusen takk for de skjønneste ord hos meg - de varmer langt inn i hjerteroten!!!

    Dagene iler fort avsted gitt - det er jo blitt onsdag alt, og brått er helgen her igjen! Prøver å utnytte dagene maksimalt, og pusler meg litt juleproduksjon på kveldstid - kanskje lenge igjen til jul, men skal jeg bli ferdig så er det bare å jobbe på...;o)

    Ha en strålende fin uke videre vennen - nyt dagene!

    Klem fra Hildegunn

    SvarSlett
  40. Hei Solveig!
    Ja du får det til du.....helt utrolig så fin denne sofaen ble!!
    Passet så godt inn i stuen din her med nye bordet også!!
    Det ble jo også så fint med noen strøk maling!!
    Koselige bilder her fra deg...liker allti så godt å komme inn til deg :o)
    Har holdt på å male litt smått.....før jeg skal igang med et litt større prosjekt!
    Til helgen er det messe i Bergen.....skal ta turen tenkte jeg og håper å finne noe fint :o)

    SvarSlett