mandag 8. februar 2010

Frøken Nostalgia

Koselige Anne fra Moseplassen  er flink med konkurranser og denne gangen er det Frk. Solslikk hun leter etter: en plante som gir deg sommerdrømmen tilbake:o)

Jeg har kalt min kandidat Frk. Nostalgia  simpelten fordi disse plantene bringer frem den ekte hagenostalgien hos meg:o)

IMG_9468 final

Plantene ble også kalt bonderoser  fordi den i gammel tid var en erstatning for den dyrere rosen, som ikke alle hadde råd til å skaffe seg.

IMG_9393

For meg står de såvisst ikke tilbake for rosene, og i år skal jeg skaffe meg flere av disse lumbne skjønnhetene som bringer sommeren frem for meg:o)))

Tusen takk til alle som legger igjen så koselige kommentarer! Dere gleder veldig:o))

Fin uke til deg!

Klem fra Solveig

 

Lovely Anne from the blog Moseplassen, has another competition going on; what kind of plant brings the summerfeeling back into your heart these winter months?

Peony (Paeonia) is  one of my favorites in the garden. I’ve only got this red one, but this year I’m going to buy some other sorts too:o))

Thank you so much for all the lovely comments you leave in my blog. I really appreciate them all:o))

Hugs Solveig

25 kommentarer:

  1. Ja dette er virkelig en ordentlig sommerblomst!
    Jeg elsker også peoner og når peonene begynner blomstringen - ja, da er sommeren her!
    Flott bidrag dette Solveig og lykke til!

    SvarSlett
  2. .. og du gleder oss Solveig ♥
    med skjønne tekster og bilder
    &
    de aller hyggeligste kommentarer!
    ha en fin ukestart, min venn ♥
    moaklem

    SvarSlett
  3. Peoner er nydelige!!
    Har en rosa og en rød i hagen....og vil gjerne ha flere!!!
    Et fint bidrag til konkurransen......og der er mange flotte bidrag allerede :o)

    ha en fin ny uke Solveig

    SvarSlett
  4. Nydelig blomst..og nydelige bilder Solveig....
    ha en kos kos kveld..
    goeKlemmer sendes

    SvarSlett
  5. Peonen er vel så fin som rosen, syns jeg. :) Denne var vakker, både sammen med blondeduken, på den slitte kisten og i vann i en fin skål. Vakre bilder, Solveig!

    SvarSlett
  6. Peonen er en av de vakreste blomstene jeg vet! Nydelige bilder!

    Ha en fin uke!:) Klem Nina

    SvarSlett
  7. Nydelig og lubbent bidrag til konkurransen!
    Flotte bilder som alltid;)

    Ha ei fin uke og klem fra meg;)

    SvarSlett
  8. Det var en herlig peon! Det er virkelig flotte blomster, og i hagen min skal det nok også bli flere av dem dette året :)

    Ønsker deg en fin kveld. Hilsen Margrethe

    SvarSlett
  9. Herlige bilder og herlige blomster. Peoner er virkelig flotte og jeg gleder meg til i sommer da forhåpentligvis de 11 nye peonene jeg fikk i bursdagsgave i fjor kommer skikkelig i blomst. Men det gir meg en pekepinn på at jeg må få kjøpt skikkelig støtter til de i sommer. Uff, det blir dyrt med tanke på at jeg har rundt 15 peoner i hagen, men det får bare gå. Ellers er jeg så imponert over alle de flotte bildene dine (igjen) og du er så utrolig flink å skape frem nye godbiter. Du kan være stolt av deg selv altså, hadde jeg bare hatt en liten bit av din kreativitet hadde jeg blitt kjempeglad.
    Ønsker deg en strålende tirsdag Solveig!

    SvarSlett
  10. Ett stykk blomst, og du gir oss så mye lekkert;o)) Du forundrer meg ikke lenger, tvert imot så forventer jeg det fra deg;o)))) He he, neida skal ikke være kravstor, men du drar da det ene Esset ut av ermet etter det andre;o)))
    Håper du får en deilig og produktiv uke vennen min...
    Klem
    Linda;o)

    SvarSlett
  11. Koselige blomsterbilder du har tatt :)

    SvarSlett
  12. Det var en flott blomst!!
    ha en fin uke du også,
    klem Fredrikke :o)

    SvarSlett
  13. Nydelig bidrag.-..peoner er vakre.. har to stk i hagen ..håper de har overlevd vinteren...

    herlige bilder som virkelig er nostalgiske..

    lykke til.:

    Klem Kerstin

    SvarSlett
  14. Så fin blogg du har och vackra bilder du har tagit av en underbar blomma!
    Ha en fin dag!

    SvarSlett
  15. Älskar dessa pioner, hos oss kallas den oxå för bondros..har både vita , rosa och mörkröda, tyvärr blommar dom alldeles för kort...men man får njuta utav dem i juni månad medans det varar, underbara bilder du bjuder på, önskar en fin dag,

    kram VIOLA

    SvarSlett
  16. Nydelige peonen, så koselig at den fikk være med på konkurranse :D

    SvarSlett
  17. Hello my dear friend Solveig, I love peonies...
    sometimes more than Roses!!! Dried are also beautiful and are like the roses!!!
    Have a very nice day:)
    Kram Fleurette

    SvarSlett
  18. Vilka otroligt vackra bilder. Man blir lyrisk varja gång man kommer in på din blogg. Man får som små idéer när man ser din lilla värld.
    Må tisdagen bli behaglig.
    Kramar.

    SvarSlett
  19. Hej
    Tack för titten,underbart det är med rosor,så vackra bilder.
    Kram o ha en go dag.
    ninni

    SvarSlett
  20. Jeg har sett den koselige konkurransen, men har ikke noe bilde a gitt!
    Men du, jeg skal stemme på deg, det er den skjønneste rosen jeg har sett ❥
    Jeg tror neimen ikke jeg har sett slik en rose før..., det sier kanskje mer om meg...
    Nostalgisk, vakkert og helt underbart ❥
    Ja lykke til, du er makaløst flink altså!
    Ønsker deg en vakker uke.
    Varm klem Lokki

    SvarSlett
  21. Ja, visst väntar vi alla på våren, med blommor och fågelsång!

    Väldigt vackra blommor du visar!

    Kram Pia

    SvarSlett
  22. Hej!!
    Så vackra blommor du visar, underbara bilder!!
    Värmande och inspirerande att titta in hos Dig;o)
    Ha det bäst!!

    Kram Klem Malin

    SvarSlett
  23. Tusen takk for hilsen,-ja Peoner er virkelig vakre.--Gjett om jeg gleder meg til å begynne å jobbe i hagen når jeg ser på disse blomstene.-Så fine bilder du tar.

    SvarSlett
  24. Hei! For nokon flotte bilder! Tusen takk for at du er så snill med gode ord inne på bloggen min! Setter VELDIG stor pris på det!

    Håper du har ein fin kveld,
    og får ein flott onsdag!
    Klem Elin :)

    SvarSlett
  25. Hei vennen. Nydelig blomst du viser. Får tankene over på vår :)
    Ang jakken er det nok ikke jeg som har laget den. Det er nok arvegods fra ett søskenbarn.
    Klæm Susanne

    SvarSlett