torsdag 29. april 2010

Søte bruktfunn

Jeg fant en stabel med gamle putevar da jeg var innom en bruktbutikk forleden. Gjett om jeg var fornøyd! Jeg bare elsker slike tekstiler – om de er nye eller gamle:o))

Det blå og hvite frokostsettet er fra Kremmerhuset.

_MG_0003 til blogg

På samme butikken fant jeg en vegglysestake i messing. Denne ble malt hvit og pyntet etter beste evne:o))))

_MG_0141 til blogg

Laget en liten medaljong av ståltråd, sort garn og et vintagebilde. Litt krims-krams fra hagen i form av filtarve får dekorere en stund:o)) Hengte den med hjelp ståltråd i vinduet ved hobbykroken min, så kan jeg flytte den rundt ved behov:o))

_MG_0316 til blogg

Er det ikke yndige broderier, vel?

_MG_0029 til blogg

De blå blomstene er en staude i hyttehagen min. Vet ikke hva den heter. Fikk den av en kollega – og glad er jeg for det. Den lager vide puter med nydelige blå lomster i april – en av de første som blomstrer i min hage og derfor ekstra sjarmerende:o)))

_MG_0115 til blogg

Blått  er fint, ikke sant?

Tusen takk for alle koselige hilsener!

Klem fra Solveig

I’ve felt really lucky finding some nostalgic pillowcases in the secoundhand marked the other day:o))) The  brass candlestic is much more charming with white paint and a locket made of steelthread, yarn and a vintage photo

The blue flowers is from my garden. I don’t know the name of it – I got it from a colleague :o) It’s the first flower in my garden in springtime. Maybe taht’s the reason I find it so charming? :o))))

Thank you for leaving me nice messages!

Hugs Solveig

39 kommentarer:

  1. Ja herleg med sånne gamle tekstiler. Er så fine at ein lett kan bruka dei som duk og dei der.
    Har ein del messing som eg har planar om å måla eg og. Hadde litt dilla på messing for ein del år tilbake, men ikkje like glad i det no lenger...men satser på at med litt måling så kan dei verta fin igjen... :-)
    No er eg klar for avreise til Finland i morgon, gleder meg stort! Så vert nok litt stille herifrå framover, men plutselig er eg tilbake... :-)
    Klems

    SvarSlett
  2. hei Solveig.
    noe så heldig du var å finne disse putevar med de herligste broderi,
    skjønne bilder du viser,
    å lyse staken var vakker,
    ønsker deg en fin kveld,
    klem fra sylvia

    SvarSlett
  3. SÅ strålende vakkert!
    Du er helt makaløs, og sannelig har du dreisen på den hvitmalingen!!
    ALT du lager blir vakkert!
    De blå blomstene er skjønne, det er altså så smakfullt og nydelig!
    Tusen Takk for all gleden du sprer!
    Ønsker deg en nydelig kveld og morgendag min skjønne bloggvenn!!
    Klem Lokki

    SvarSlett
  4. H! Så utrolig mye fine bilder det var i innleggene dine nedover her. Blondene var vakre, og du tar vakre bilder. Ønsdeg en fin uke videre.

    SvarSlett
  5. Heldig var du med dine funn solveig!!
    Ikke ofte man finner slike gamle tekstiler...må være en bra brukt du besøker!!
    Fant en søt liten brodert sak på Fretex i dag jeg :o)
    En nydelig heading du har fått deg....med de skjønne vimsete anemonene :o)

    ha en fin torsdagkveld

    SvarSlett
  6. Nydelige broderier,ja det er utrolig mye fint en kan finne på bruktbutikken eller fretex.Og de blomstene har en herlig blåfarve!

    SvarSlett
  7. Bara älskar vackra vita broderier, och du har ju verkligen så fina...idag har vi haft en underbar dag med över 20 grader varmt, önskar en skön helg, ha det gott min vän, klemmer

    SvarSlett
  8. Hello my dearest Solveig, Oh, all photos is beautiful and very romantic and gentle!!!
    Have a nice evening and very nice sunny weekend:)
    Big hugs Fleurette

    SvarSlett
  9. Helt enig Solveig,
    - der har du gjort noen kupp, de broderiene var veldig forseggjorte:-)
    Og veldig glad i blått selv jeg!
    Ha en kos kveld,
    klem Hege.

    SvarSlett
  10. Fine broderier, gamle tekstiler har sin egen sjarm. Det er gjennomført og stilfullt hos deg igjen, medaljongen passer så godt inn i miljøet!

    Ha en fin kveld, klem :)

    SvarSlett
  11. hi solveig,
    loveley found,the white pillow case with the broderie,looks wonderful.and your white candleholder is a dream.loveley blue flowers!!!!
    here is the wheater very warm..today we had 27 grad..to hot for me.
    have a nice evening and a wonderful weekend,
    big hugs,regina

    SvarSlett
  12. Flotte tekstiler! Så fine broderier på de. Og lysestaken ble kjempefin. Gøy å finne så masse fint brukt
    Ha en fortsatt fin kveld

    SvarSlett
  13. Jeg har gått glipp av noen flotte innlegg denne uka, ser jeg. Lampefoten var nydelig og putevarene her direkte nydelig. Og så får du tatt så flotte bilder!!
    Ha ei koselig helg og klem fra meg som ennå er i eksil i Østfold;)

    SvarSlett
  14. Hei Solveig
    Vet ikke som jeg har sagt det før, men syns headeren din er utrolig vaker!!! Frokostsettet fra Kremmerhuset er NYDELIG (jeg ønsker meg…) og nydelige gamle putevar du også har funnet, herlige broderier ♥ Supersøt også den blå stauden du har, nydelig farge… Ønsker deg en fortsatt flott kveld. Klem fra Mette

    SvarSlett
  15. Hi dear Solveig, decorations are beautiful, but most I like the candlestick
    Have a nice day.
    Iva

    SvarSlett
  16. Så vakre tekstiler, jeg og er helt vill etter disse..Og den lysestaken ble jo kjempe fin, herlig pyntet opp..klems..

    SvarSlett
  17. Jeg er så utrolig glad i sånne gamle tekstiler - og dine var jo bare helt nydelige! Det er lenge mellom hver gang man gjør slike flotte funn. Og tenk at en gammel messsingstake kan bli så lekker! Ja, du får det til du Solveig:-) Du er virkelig til stor inspirasjon.

    Klem

    SvarSlett
  18. Allt ser ut som från "förr i tiden"! Vädigt vackert och du har idéer på att göra så fint av allt du hittar!

    Ha en trevlig Valborgskväll!
    Klem fra Pia

    SvarSlett
  19. Hej Vännen!!!
    Meeeeeeeen så mycket fint du gör av enkla ting;o)
    Broderierna är ljuvliga för att inte tala om dina blåa blommor!!! Har ingen aning om vad det är för något, men så vackra!!!

    Trevlig Valborg till Dig och din familj;o)
    Kram Klem Malin

    SvarSlett
  20. Fine funn, flotte bilder, og blomane er nydlige. Kjekt med blått synest eg og. Go`helg !!

    SvarSlett
  21. Slike gamle tekstiler er vakre. jeg har noen selv. Lysestaken ble knall fin. Tenk at det er messing... Og disse blå blomstene var nydelige. Jeg er ekstra svak for bølått i hagen. God helg til deg.

    SvarSlett
  22. Blått og hvitt er en uslåelig kombinasjon :-)
    Nydelige tekstiler er så kjekt å ha fremme, kjempeflotte funn ! regner med at det blir hytta på deg i helgen også :-)

    Her er det fullt fokus på konfirmasjon neste helg og smått og stort som skal ordnes :-)

    Ønsker deg en fiiin kveld !
    Klem, Nostalgia

    SvarSlett
  23. Hei.Kjempe nydelig putevår.Er så fint med de gammle sengtøy med broderi på.Alt det arbeide som ligger bak.Nydelig blomst.Nydelig med hvit og blått.Ha en riktig fin helg.Klem fra Bodil.

    SvarSlett
  24. Flotte tekstiler, herlige bilder og de fine blå blomstene bringer fram vårstemningen. Ha ei flott helg.

    SvarSlett
  25. Du er en mester på å gjøre det vakkert rundt deg!!

    SvarSlett
  26. Heisann kjære deg..innom for å takke for kommentar og ønske deg og dine ei flott helg, klems..

    SvarSlett
  27. Nydelige bilder Solveig..og grattis med slik fin header:)
    Var innom en bruktbutikk og fikk tak i noen gamle flotte putevar med mellomverk.....
    Det er vakkert med hvite putevar..gamle eller nye....får ikke nok av de:)En del skal brukes i sofaen:)
    Ha en fin dag
    eddaKlemmrt til deg:)

    SvarSlett
  28. Du har auge for det vakre..

    God helg!

    SvarSlett
  29. nydelig Solveig... gamle laken og putevar er like vakkert hver gang... og så fin lysestaken din ble.. skal ikke så mye til alltid...

    Ønkser deg en fin helg... nå er det mai...

    Klem Kerstin

    SvarSlett
  30. jaaa, diss e er så nydleige, lkan man tenke seg en vakrere blåfarge?? disse blomstene er tidlige og villige og danner et blått teppe... men har aldri tatt inn av dem her..

    og bildene dine er utrolig nydelige, for noen bruktfunn!!! gamle tekstiler er så vakkert, virkelige skatter!!
    ha en fin helg videre, magny

    SvarSlett
  31. Lysestaken ble nydelig i hvitt. Ikke så mye som skal til bestandig....

    SvarSlett
  32. Vakkert. Lysestaken ble dekorativ, spesielt med den lille medaljongen.
    Den blå stauden må jeg lete etter, nydelig........

    SvarSlett
  33. Hei :-)

    Kjempefine putevar :-) har noen slike selv :-) og de pryder både stol og vegg her i huset :-)

    Lysestaken ble kjempefin :-)

    Ønsker deg en flott søndag :-)

    SvarSlett
  34. Ingenting er som gode bruktfunn, nydelig brodering på det putevaret og lysestaken ble veldig fin:-)
    Klem

    SvarSlett
  35. Hei hei Solveig!
    Så heldig du har vært - eller flink får en si - ser jo at du har sansen for de fine tingene!
    Lysestaken ble også veldig fin :)
    Fortsatt god helg!
    Klem din navnesøster Solveig

    SvarSlett
  36. Så utrolig søt lysestaken var, og det ble jo ikke akkurat fælere etter at du har pyntet den;o))) Skulle ønske jeg hadde tålmodighet til å pynte sånn... Hadde sikkert fått pynta det fint, men etter 1 uke/14 dager, så skal det jo (iallefall tilsynelatende) tørkes støv av, og da blir all stylinga et ork å flytte på;o/// He he, når det kommer til husarbeid, da er jeg laaaaat;o))
    Nydelige broderier på putevarene du har funnet, har noen av de jeg og, og noen er sogar brodert av min tippoldemor;o)))))
    Håper du har hatt en deilig helg vennen min, og at uka som kommer blir etter ønske;o)))
    Klem
    Linda;o))

    SvarSlett
  37. Åååh, så masse fint du viser!
    Herlig lysestake,og broderiet kjempeflott:)
    Skal si det blomstrer hos deg, her sludder det i dag...så det ble ikke noe hagejobbing, og ikke er det mye blomstring heller ennå.Koser meg inne:)
    Riktig flott søndagskveld!

    SvarSlett
  38. Virkelig flott!!
    Har lyst på kremmerhuset en tur kjenner jeg. Men vet ikke om jeg tør med tanke på lommeboka. Den koppen var bare knaaas-lekker!

    Og funnene dine var meget bra!

    SvarSlett
  39. Skulle ønske det var meg som var så flink til å finne vakre ting på gjenbruksen:) Nydelige broderier på de putevarene!
    Stauden din er herlig og sannsynligvis er det en eller annen Pulmonaria eller lungeurt du har. Jeg har flere forskjellige sorter her i hagen, blant annet en med hvite blomster. De får et vakkert bladverk etter blomstringa.

    SvarSlett