mandag 5. april 2010

Gyllent interiør, blonder og kontraster

OK, jeg innrømmer det; det er jeg som ikke har stått på ski i påska:o))))!!!  Mens radio, TV, aviser og de fleste rundt meg har snakket om påskefjellet, skikjøring, snøskred og om å grave seg ned i tide, tenker jeg helt seriøst at ti ville hester ikke skal få dra meg opp i snøen nå når den endelig har sluppet taket i lavlandet!!!

Du, så deilig det er å komme til vårt gamle hus ved fjorden og se at våren har tatt grep, at krokus og snøklokker blomstrer om kapp, og grønt gress titter frem på bare marker. Ikke en snøfille å se! Det er bare å ta med seg både go’boken, interiørblader og hagebøker og sette seg i solveggen. Småfuglene synger som besatt, ikke trenger jeg å grave meg ned noe sted og heller ikke ta høyde for snøras…..passer meg utmerket!

 

Uansett; håper du har hatt en flott påske enten du er ski-entusiast eller ikke – det viktigste er å få kost seg, eller hur?:o)))

Fant en byste når jeg lusket rundt på bruktbutikken sist helg:o) Synes den skaper en fin kontrast:o)

_MG_7802 til blogg

Den lange lampefoten fant jeg også på bruktbutikken. Synes den hadde så fin form – var så elegant! Tenkte jeg skulle spraymale den, men er nå ikke så sikker lenger…… Føler jeg er litt klar for gylne farger igjen. Har lenge likt sink, sølv og grått- kanskje på tide med litt forandring?

Fikk et lampeskjelett av min mor. Du kan tro hun hadde dilla på å sy lampesjermer på 70-tallet!!! De hadde jo egne butikker med denslags da:o))). Har ikke sydd lampeskjerm før, men en gang måtte jo være den første!

_MG_7785 til blogg

Min er nok ikke sydd på samme måte som på 70-tallet. Den endet rett og slett ut med ganske så gjennomsiktige blonder! Synes det ble litt stilig, jeg:o)) Blondene er av samme sorten som jeg brukte på vesken her forleden.

 

_MG_7767

 IMG_7795 til blogg

Ikke mange gylne ting jeg har lenger, men et av dem er dette korset. En gave fra familie i USA.

_MG_7811 til blogg

Bildet laget jeg i fjor sommer:o) Ønsker om gylne dager til dere alle:o))

Tusen takk  for alle awarder jeg har mottatt - tar dem med meg i neste innlegg:o))

Klem fra Solveig

I admit it! I’m not the person how enjoy skiing and snow in the mountains when finally winter has left my garden! This autumn I’ve enjoyed the sun and the first flowers in my garden by the fjord. It’s marvellous to sit outside and feel the warmth of the sun again:o) I hope you all have had a wonderful Easter independently skiing or not:o))

_MG_7831

I want to show you some things I found at the secound hand store two weks ago. The black “lady” brings contrast to my interior. The brass lamp I planned to paint white, but I thing I’ll let it be for a while.

The lampshade I’ve made myself:o) My mother made a lot of lampshades in the 70 ties, but not with lace like here:o) It cameout OK, don’t you think?

Thank you so muh for the awards – I’ll bring them with me next time I publish:o)

Wish you a wonderful week.

Hugs Solveig

46 kommentarer:

  1. Råstilig lampe,både lampefoten og skjermen!Den mørke figuren var også fin,kanskje tiden er inne for litt mer farver og kontraster nå??

    SvarSlett
  2. Enig med deg når det gjeldt ski og snø. Har hatt nok vinter her i år så ingen behov for å oppsøke snøen frivillig. No er det vår som gjelder! :-)
    Lekker lampeskjerm du har laga, og nydeleg lampefot du har funne. Er igrunnen enig i at den var fin som den var, gyldent kan jo faktisk vera fint det og ser det ut for :-)
    Ha ein fin søndagskveld vidare.
    Klems

    SvarSlett
  3. Hei kjære du :-)tenker du har kost deg på hytta ja, og så ble jo ikke været så verst heller !!!

    Den lampen din ble jo bare så nydelig ! Lys og lekker med den gjennomsiktige blonden :-)
    Husker disse lampeskjermkursene, min mor deltok også på et slikt....
    Den nevnte gjenbruksbutikken hadde stengt lørdagen desverre, så jeg måtte nøye meg med en titt inn vinduene. Må si du finner masse flott skatter der !

    Ønsker deg en fiiin ny uke ! Bare 4 arbeidsdager så er det helg og loppis :-D...

    Klem, Nostalgia

    SvarSlett
  4. Så masse flott..
    Lampeskjermen vart berre lekker :-)

    Hysj! He kje gått på ski ej heller...
    ska kje sei kor leeenge det er sidan sist..
    Må kje sei det vekk altså..

    No er våren HER, HURRA!!

    SvarSlett
  5. Hei!
    Ingen skitur her heller i påsken. Stort sett hjemme og kost oss! For noen nydelige bilder av nydelige ting du viser frem! Den lampeskjermen var virkelig flott!

    Jeg har prestert å bli solbrent i panna! Hipp hurra, sola og våren er kommet!

    SvarSlett
  6. Høres ut som om du har hatt det bra :) Det med påskefjellet er visstnok en gammel myte - det er ikke så mange som reiser på fjellet i påsken som TV og radio vil ha det til. Jeg har jobbet i påsken, men var på ski den ene dagen jeg hadde fri - på fjellet ;)

    Fin blondelampe du har laget, det passer jo godt til stilen din!

    Ha en fin uke, klem

    SvarSlett
  7. Hei igjen, og tusen takk selv for hyggelig kommentar på MIN blogg!

    Jeg synes det passet flott med den gyldne lampefoten, og som du sier, plutselig er det bare nok med kjølige hvite og grå toner, det kan være godt å tilføre interiøret noe gyllent... Det er der jeg er nå - bodde inntil for to år siden i et stort hus der alt var i lyse farger, klassisk og chabby i en fin blanding - men nå når jeg har startet på nytt, er jeg veldig klar for mer varme valører...

    Jeg husker forøvrig at min mor og min tante sydde- og laget lampeskjermer i stor skala på slutten av 70- og begynnelsen av 80-tallet. De lagde veldig mye fint, og din lampe ble også kjempesøt! Du er beundringsverdig kreativ.

    Ha en fin kveld videre!

    Mvh
    Janna

    SvarSlett
  8. Hi, hi Solveig!
    - da var det meg og deg de hadde et innslag om i Dagsrevyen her om dagen:
    De som holdt seg i hjemmet!:-D
    Nudelig lampeskjerm du har laget,
    - og så moro da!:-)
    Den blonden skulle jeg gjeerne hatt tak i , fnis!
    Ha en fin uke min venn,
    klem Hege.

    SvarSlett
  9. Hei,Solveig.Har heller ikke vært på fjellet,men i deilige Danmark.Ikke ett snøfnugg å se.Lampeskjermen er nydelig.Ser ut som messing er på vei inn igjen.Her hjemme er det også noe messing.Kan ikke hive ut alt selv om trendene forandrer seg.Den sorte bysten er en fin kontrast.God uke til deg.Klem

    SvarSlett
  10. Jeg har ikke gått på ski i påsken jeg heller. Skal vi lage en klubb? ;)

    Kjempefin byste, lampefot og, ikke minst, lampeskjerm! WOW!! Til å være din første, må jeg si jeg er imponert! Den var bare helt nydelig!

    klem, camilla jin

    SvarSlett
  11. Nydelig lampeskjerm, så skjør og vakker!
    Er ikke helt gyllen ennå jeg, jeg har kanskje vært det så lenge, at min gullalder er over:O)
    Ingen skigåing her heller, men savner å prøve og se om jeg ennå husker kunsten;)
    Ha ei fin uke og klem fra meg;)

    SvarSlett
  12. Åh vilken fin byst och lampskärmen var ju för fräck!
    Ha en fin Vecka!
    Kram Kathrine

    SvarSlett
  13. Hej!!! Har saknat Dig, väntar alltid med stoooooooor spänning på dina inlägg;o)
    Bysten är ljuuuuuuuuuuuvlig;o) Och lampan oxå tycker inte du ska måla den!!!! Så mycket inspiration du bjuder på, vill ha aaaaaaaaaaaallt på bilderna!!!! Lovely!!!
    Kika in på mina små påskinlägg om du har tid och lust jag tror du gillar dom;o)

    Ha det bäst vännen!!!
    Kram Klem Malin

    SvarSlett
  14. Hei. Har nok ikkje gått på ski eg heller. Det har blitt inne- og familiepåske i dårlig vær, men ellers så har vi hatt det koselig.
    Kjempeflott lampeskjerm du har laga deg. Ha ei ny og fin uke.

    SvarSlett
  15. Her var det mange fine ting å sjå på ! Kreativiteten blomstrer og du viser flotte bilder.
    Her nyter eg våren ute i hagen, og ski og snø, nei det var eg ferdig med før påske !!

    SvarSlett
  16. Å,så deilig med disse innleggene dine igjen!! Nydelig lampeskjerm,Solveig!! jeg har gått de siste skiturene og er glad for vinteren vi har hatt,men nå skal det bli herlig med VÅR!!
    Klem♥♥♥

    SvarSlett
  17. Dette tok seg godt ut sammen. En fin helhet på speilkommoden din. Kan tenke meg det må ha vært herlig å komme til huset, og nyte at våren virkelig er kommet! :)

    SvarSlett
  18. Deilig med vårsol! Masse fint å hvile øynene på hos deg i dag.. (som vanlig!) Blir så inspirert at det kribler i fingrene! Tror jeg må holde tanken på lampeskjermen din og muligens herme en gang i fremtiden altså! Noe så nydelig!

    SvarSlett
  19. Du har gjort otroligt fina fynd! Lampskärmen är ju helt fantastisk!!!
    Helheten är sååå balanserad och rofylld!

    Kraam/Pia

    SvarSlett
  20. Godt å høre at du ikke er en av dem med benbrudd pga skigåing i påsken ;)

    Nydelig lampeskjerm du har laget!

    Ha en flott uke!
    Klem fra Marianne

    SvarSlett
  21. Hei på deg:)
    Nå prøver jeg igjen og håper det går denne gangen. Jeg har problemer med PCen min, den vil ikke det samme som jeg vil og noen ganger nekter den meg å skrive kommentarer f.eks.
    De gipseggene dine var nydelige! Jeg prøvde å skrive om dem i går men fikk det ikke til. Nå har jeg ikke sjekket opm kommentaren ble sendt etter at jeg ga opp, men nå prøver jeg igjen.
    Du finner så mye fint på bruktbutikker, jeg synes nesten bare de har skrot på de jeg har vært innom, men håper alltid på å gjøre det STORE funnet en gang. Jeg elsker å vandre rundt i slike butikker, der finnes mange minner fra en svunnen tid.

    SvarSlett
  22. Hej
    Vilken underbart fin lampskärm du har.
    Kram o ha en fin dag.
    ninni

    SvarSlett
  23. Så utrolig fin lmapeskjermen ble.. virkelig nydelig..

    Skjønner godt det er deilig å komme til det gamle huset.. nyte roen..

    jeg går nok ikke så mye på ski, men nyter snøen i påsken.. ungene står på ski.. vi voksne nyter grillen og yatzi..

    Klem Kerstin

    SvarSlett
  24. Flott lampeskjerm du har laget.....og det gylne kommer mer og mer inn i interiøret...
    ha en fin dag...og holder med deg det du skrev om påsken:)
    eddaKlemmer

    SvarSlett
  25. Så utrolig flott lampe- synes lampefoten var nydelig sånn som den var. Skjermen var jo bare sååå vakker- du er bare såå flink!! Jeg blir like imponert hver gang!! Jeg har ikke gått på ski på sikkert 15 år- så du er i godt selskap der;) Ha en fin dag!!

    SvarSlett
  26. Hei hei. Den lampen var kjempefin og lampeskjermen var jo bare så skjønn!
    Ønsker deg noen fine dager.
    Klæm Susanne

    SvarSlett
  27. Hei og hå:)) Høres ut som du har hatt en fantstisk påske:) Enig, ingen kunne fått meg opp i fjellløypene nå! Herlig med vårfølelen som kommer snikende i påsken,( ved sjøen!) elsker denne tiden hvor det klør i fingre etter å komme i gang med vårpyslerier ute:)

    Vakker lampe og skjerm du har laget, den likte jeg veldig godt.. naken men full av liv på en måte..

    Ha en fortsatt kreativ og herlig uke!

    SvarSlett
  28. Hei Solveig....og vel overstått påske!!
    Her fristet heller ikke skigåing...nok er nok!!
    En så yndig lampeskjerm du har sydd da!!! Den var så fin og du er flink du!!
    Ha en fin uke...som er godt igang allerede!!

    SvarSlett
  29. Hihi vi har inte heller stått på ski. Jeg liker slalom, men ikke langrenn, til min kjæres store fortvilelse. Jeg svor som barn at jeg aldri mer skulle stå på langrenn mer og jeg har klart å holde det mer enn 20 år etterpå. Litt dum, jeg vet.

    Flotte ting du funnet på loppis. Bysten er så søt.

    klem

    SvarSlett
  30. Ha ha .. jeg kan ikke minnes sist jeg hadde ski på beina. Helt sant. Jeg hater snø og vinter og iallefall å gå på ski. Så da er vi to ;-)

    Også må jeg si at den flotte lampefoten må få lov til å være gylden. Den er så utrolig flott. En skikkelig skatt i stua.

    Klem Marit

    SvarSlett
  31. Låter som ni haft en underbar påskhelg, så vackert din byst ihop med den underbara lampan och så korset, ha en fin vecka, kram

    SvarSlett
  32. ohhh vilka bilder, tappar hakan!!! wow vilken lampskärm! må gott, varmkram lotten

    SvarSlett
  33. Heisan!

    Har hatt nøyaktig samme følelse, ikke ønske om å se, ta på eller gå på snø i det hele tatt.Er møkklei snø og kulde, så jeg har holdt meg i lavlandet og sett etter vårtegn i stedet:)

    Nydelige bilder hos deg.
    Klem

    SvarSlett
  34. Hei vennen, og vel overstått påske til deg!!

    Hi, hi - jeg lover, jeg var heller ikke mye ute på ski - kun den nødvendige turen fra bygda og til seters..;o) Hadde noen deilig avslappende dager på hytta - masse kortspill og krimbøker, herlig rekreasjon! Vel hjemme i Oslo igjen, var det godt å se at våren hadde kommet, så nå er jeg klar for utesesongen. Om meldingene slår til skal det bli sol og 17 grader til helgen - deilig!!!

    Nå har jeg tittet litt tilbake i innleggene du har postet i påsken, og jeg blir stadig like imponert - du er såååååå flink!!!! Lampeskjermen du har laget var bare helt fantastisk, helt i min bane - fikk lyst å prøve selv.... Og halvpåskeeggene dine - sukk - vakkert!!! Håper du har levert bidrag til NIB, for dette var virkelig skjønn påskepynt!!!!

    Strålende flott dag til deg Solveig!

    Goklem fra Hildegunn

    SvarSlett
  35. Du kreerer og komponerer, og innlegga dine er alltid fine å kvile augene på. Flink du er! Det høyrest ut som om de har hatt ei deilig hyttepåske, sjølv om vi har ulike oppfatningar av kva aktivitetar som høyrer påska til ;)
    Uansett, ein ting trur eg vi er einige om; påskefridagane gjekk altfor fort!

    SvarSlett
  36. Hei! Flott at du har hatt en fin påske. Så mye fint du har hos deg, kommer nok tilbake for å se mer en annen gang. Hilsen fru Strøm

    SvarSlett
  37. Hei.Er enig med deg.Godt å komme hjem fra hytta til vår og lavsko.Deilig.Ble bare sitte på verandaen med meg i solveggen på hytta.Nydelige ting du viser.Du har det kjempe koselig.Ha en riktig fin Onsdag.Klem fra Bodil..

    SvarSlett
  38. Kjære Solvig!
    Så koselig at du har hatt en deilig påske, jeg er så enig, en skal nå kose seg!!
    Så flott den lampen ble med det blondstoffet, du er nå helt makaløs du flinke bloggvenn!!!
    Bildene dine oser av skjønnhet - ja du er helt utrolig dyktig!
    Nydelige funn hos bruktbutikken - en sann inspirasjonskilde er det du er!!
    Ønsker deg en strålende onsdag!
    Klem Lokki

    SvarSlett
  39. Hær var det mye flott!:) Legger meg til som følger!

    Hørtes deilig ut med en vårlig påskeferie!
    Klem Silje

    SvarSlett
  40. hi solveig,
    wonderful pictures!!!i like your lampshade,it looks amazing.very nice items have you found in the seconhandshop.thanks for the inspirationen!!!
    have a nice evening,
    hugs,regina

    SvarSlett
  41. Hihi, kan ikke være mer enig hva ski og snø angår, der er vi like :)
    Her begynner det å våres og jeg nyter det. Herlig at det endelig går mot lysere og varmere tider.

    Koselig med gyldne farger.

    Ha en fin kveld. Hilsen Margrethe

    SvarSlett
  42. Hei! Hælledussn så mye fint du lager. Du er kreativ til 1000. Må bare følge bloggen din altså. Spennende hva du kan finne på å lage:) Hilsen fru Strøm

    SvarSlett
  43. Hei Solveig…
    Kunne ikke vært mer enig!!! – ikke fjellet her heller! – mye bedre ved sjøen hvor snøen er borte og en kan nesten høre hvordan det gror og spretter rundt seg :) Lampeskjermen er bare aldeles NYDELIG ♥ så herlig! Likte også bysten. Har sansen for litt kontraster, veldig flott. Ønsker deg en fortsatt fin uke, og takk for koselig hilsen inne hos meg. Klem fra Mette

    SvarSlett
  44. Hejsa ven. Din lampeskærm er blevet så flot altså. Hos os har vi næsten ingen lamper, for jeg kan ikke finde nogle pænde nogle Ha ha... Ha´ en dejlig dag søde..

    SvarSlett
  45. Kjære Solveig!
    Jeg er så takknemlig for din utrolig varme hilsen hos meg på MEstringsbloggen! DU ER SNILL!! VELDIG SNILL ♡♡♡
    Jeg ble dypt rørt av dine ord!
    ♡♡♡
    Det var noe til og fra hos meg igår, jeg vet ikke hva det kom av, men det kom like fort tilbake som det forsvant.
    Jeg håper bloggen viser seg fra en bedre siden neste gang du kommer på besøk:))
    Ha en herlig helg, snille og omsorgsfulle bloggvenn!!
    En stor varm klem fra Lokki

    SvarSlett