onsdag 21. april 2010

Hverdagsgleder:o)))

Min gode bloggvenn Lokki med bloggen Lev livet lett, har en liten utfordring på gang. Hun oppfordrer oss til fortelle om våre hverdagsgleder – noe som slett ikke er så dumt.  Hva er det som gleder deg mest om dagen?

Nå er våren tilbake hos meg er det ikke tvil om at blomster er noe av det som gir ekstra glede!:o)  Er det ikke rart – noen solstråler og litt varme og vi glemmer snøen som falt for bare to dager siden! :o))

Campanula er en lystig liten plante som produserer en mengde nydelige blå blomster. Denne planten blir du bare glad av!!

_MG_9529 til blogg

 

_MG_9603 til blogg

De fylte margarittene er nydelige og minner om sommer  - det blir man jo ikke i dårlig humør av:o)

_MG_9612 til blogg

 

_MG_9651 

Ungene har sådd en mengde frø og disse har de siste dagene truet med å omfavne meg med laaaange armer når jeg prøver å lure meg forbi. Et lite drivhus fra Biltema ble løsningen når en ikke har et ordentlig drivhus:o))) Funker det også, om det enn ikke er fult så sjarmerende….

Glade barn med ivrige hender som forventningsfullt sår årets første frø – det blir man i godt humør av:o))))

_MG_9560 til blogg

Denne jernbollen og den helklede duken, er funnet på loppemarked. Slike steder blir jeg definitivt glad for å være på og  gamle saker er bare lykke for en nostalgiker som meg:o))

_MG_9542 til blogg

Pyntehåndkledet er kjøpt på bruktbutikken. Fikk beskjed om at det var fra 30-årene. Koselig er det uansett:o))

_MG_9645 til blogg 

Lokki’s hverdagslykke er bl.a kaffilurken. Min er blomster og gamle skatter:o) OG selvfølgelig alle  gode venner som gleder med sine herlige kommentarer – Det er hverdagsglede det!!

Kos deg og grip dagen!!

Klem fra Solveig

_MG_9622 

My lovely blogfriend Lokki with the blog Lev livet lett, challenge us to write about our every day happiness. What gives you the feeling of joy these days? Now when spring is here again I’ve forgotten the snow only a few days ago, and concentrate about all the beautiful flowers around me:o) And of course – the secoundhand markeds bring a lot of pleasure into my life:o))

What’s your kind of every day hapiness??

Carpe diem!

Hugs Solveig

36 kommentarer:

  1. Nydelige ting du gleder deg over i hverdagen, og drivhuset ditt fra Biltema så interessant ut;) Husk og sett spirene litt ut noen timer hver dag.
    Skjønn duk....lekkert alt:O)
    ha en fin kveld og klem fra meg;)

    SvarSlett
  2. Ja, blomster er en sann hverdagsglede! Så vakre bilder du har tatt. Jeg falt for de margerittene, virkelig sommer over dem. Virkelig lekkert, som alt du viser fram. Bildene er tatt på en god måte, som inspirerer.

    SvarSlett
  3. Et herlig innlegg Solveig.. Så viktig å ta vare på de små hverdagsgledene... og jeg følger deg 100 % på disse hverdagsgledene...

    Utrolig flotte bilder du har tatt...så kosleig med spirene som ungene dine har sådd... det må være hverdgaslykke fo9r de små =)

    ha en fin kveld..

    Klem Kerstin

    SvarSlett
  4. Hei Solveig!!
    Har skrevet litt om mine hverdagsgleder jeg også idag...men det er jo mange flere som jeg kunne tilføyd :o) Aldeles nydelige bilder....jeg har bladd opp og ned noen ganger her nå!!! Nydelige blomster og gamle tekstiler!!
    Hadde tenkt å så litt idag jeg også...men hvor er posene med frø blitt av ?? Jeg må stikke innom nærmeste salg og så venter jeg på noen frø fra Zimtrade !!
    Ha en fin kveld......og en glede er jo at det er lenge lyst på kvelden :o)

    SvarSlett
  5. Så fine bilder og blomster! Ja, blomster gir glede i hverdagen :)

    Ha en god dag! Klem

    SvarSlett
  6. Hello Solveig, your picture are stunning. They just bring so much sunshine into my life today.
    hugs

    SvarSlett
  7. Nydelige bilder hos deg og gode hverdagsgleder som er viktig å ta vare på.

    Ønsker deg en fin kveld

    klem til deg

    SvarSlett
  8. Jeg kan godt forstå at det bringer dig glæde at se børnene få ting til at gro i haven, det giver dem både motion og indsigt!

    Dine blomsterbilleder bringer dobbelt glæde, både til dig og til mig!

    Hav en dejlig aften, Solveig og tak for dine altid søde ord til mig.

    Stort klem
    Helle

    SvarSlett
  9. Hverdagsgleder, stod det og lyste mot meg da jeg leste min bloggliste nå nettopp:) Hverdagsgleder,de er viktige de!
    Livet har jo som kjent flest hverdager og da blir det selvfølgelig kjempeviktig å skaffe seg maaange hverdagsgleder slik at gleden er tilstede både titt og ofte. Og det beste av alt; det er ikke vanskelig å skaffe seg noen heller, og dyrt behøver det slett ikke være.
    Gleder blir man glad av, og er man glad blir hverdagen så mye bedre:)))

    Ønsker deg et hav av hverdagsgleder hver dag!

    SvarSlett
  10. Hej Solveig!!!
    Tack för din kommentar! Jag blir alldeles rörd av så mycket fint beröm;o) Speciellt eftersom att du är en av mina favoritbloggar!! Det är alltid en ren fröjd att kika in hos Dig!! Du är en fantastisk fotograf, bjuder på så fina bilder;o)

    Ha det bäst du fina!!
    Kram Klem Malin

    SvarSlett
  11. Her var det jammen mange fine bilder...*smiler*..kom i skikkelig vårstemning!
    Da jeg var ute og sykklet i dag begynte det å snø..brr..det var litt kaldt...
    Ha en fin kveld,
    klem :O)

    SvarSlett
  12. God kveld i stua..Dette er gleder som også gjelder her ja..Ungene er glad for å så, grave litt i jorda, og ikke minst vanne...Flotte bilder av vakre blomster, klems...

    SvarSlett
  13. Mye å glede seg over, og våren er jo ei slik tid med mange gleder. Ha ein fin kveld

    SvarSlett
  14. Elsker bildene dine og digger bloggen din!!
    nattaklem

    SvarSlett
  15. Så herlege kvardagsgleder...
    Og bilda dine er berre supre!!

    SvarSlett
  16. Koselig utfordring fra Lokki! Ingen tvil om at blomster skaper trivsel og glede. Nydelige bilder - en glede i seg selv å se de vakre bildene dine og lese den flotte bloggen din:-)

    Klem

    SvarSlett
  17. En viktig påminning!- og kunne ikke vært mer enig med deg og Lokki:-)
    Nudelige bilder !:-)
    Zzzooov godt,
    klem Hege:-)

    SvarSlett
  18. Hei hei Solveig (min navnesøster)
    Takk for kjempekoselig kommentar hos meg! Nå skal jeg titte igjennom hos deg og det første jeg så var jo alle de nydelige blomsterbildene! Så nydelig.
    Deilig med vår og varmegrader - da blomstrer det både kreativiteten og i bedene...:)
    Hei så lenge - klem fra Solveig

    SvarSlett
  19. Hei kjære Solveig!

    Det å lese de koselige innleggene dine her på bloggen og de varme kommentarene fra deg på bloggen min gir også masse hverdagsglede :)

    Så mange skjønne blomsterbilder du viser.

    Mange klemmer

    SvarSlett
  20. Hejsan!
    åh vilka vackra bilder från dej!
    Så underbara.....
    Ha en fin dag!
    Kram Kathrine

    SvarSlett
  21. TAkk for hyggelig hilsen!! Trivelig. Og nydelig med alle de lekre blomstrene på din blogg. Fine bilder altså. Legger deg til ;-)

    SvarSlett
  22. Heisan du. Så vakre bilder av dine hverdagsgleder.
    Ha en strålende dag.
    :) Susanne

    SvarSlett
  23. Du er nå bare skjønnheten selv, du gleder og gleder og gleder!!
    Og dine Hverdagsgleder er skjønne ❥❥❥
    Nostalgiske Hverdagsgleder *smelt* jeg griner nesten...
    Du gjør det strålende vakkert, alltid Solveig! Dine innlegg, dine kommentarer, din tilstedeværelse, JEG ER SÅ GLAD FOR AT DU ER MIN BLOGGVENN :0)))))))
    Jeg setter SÅ stor pris på deg ❥❥❥
    Tusen takk for at du tok imot utfordringen snille snille du, jeg er *l*y*k*k*e*l*i*g*!!!
    Ønsker deg en strålende uke!
    Stor varm klem fra Lokki

    SvarSlett
  24. Koselig innlegg :) Hverdagsgleder er viktig! Kanskje de viktigste gledene vi har faktisk :) Oo jeg er iallfall enig i at blommor og kaffikopper er gleder ;)

    SvarSlett
  25. Carpe diem Solveig :)
    Nydelige bilder fra deg som vanlig, den flotte campanulaen var spesielt vakker der den sto!

    Du skulle visst vært i Hamar i helgen du, på vårmarkedet i Vikingskipet ;)
    Forresten, så har interiørbutikken Gave og Interiørglede flyttet. Inn i gågaten. Om du skulle forville deg innom Hamar igjen snart.

    Ha en flott dag. Du gleder mange med din nydelige og varme blogg :)

    Klemmer fra Marianne

    SvarSlett
  26. Du viser jo sånne deilige bilder, at det er en hverdagsglede i seg selv bare å se på;o))) For selv om jeg ikke har noe særlig forstand på blomster, så syns jeg jo at de er fine å se på. Brukttingene dine har jeg vel mer forstand på(???) og de er fantastisk vakre de også;o))
    Ideen til sofaen kom jo selvfølgelig når jeg egentlig skulle sove... Så det tok jo en passe lang tid før jeg klarte det;o/ Heldigvis trengte jeg ikke stå opp, og jeg klarte også å avstå fra å vekke mannen;o)))) Får forsåvidt bare svadasvar fra han når han sover, så det var vel like greit;o)
    Håper du får en fantastisk dag vennen min, fylt med både hverdags og festgleder;o)))
    Klemmer fra full vår;o)))(det er glede det;o)))

    SvarSlett
  27. Hello my dearest Solveig, Your flowers in the bird cage is beautiful!!! You have a beautiful spring photos and collages!!
    Have a nice evening and very nice weekend:))
    Hugs Fleurette

    SvarSlett
  28. Vakre kvardagsgleder du viser her. Er så herleg når ein kan koma i gang med planting av blomar og frø no. Og flotte bilete som alltid :-)
    Gamle skattar og lopper er ein av mine favorittar og, er så gøy no når loppesesongen er i full gang her!
    Ha ein vakker dag vidare.
    Klems

    SvarSlett
  29. Hverdagsgleder er det mange av hvis man tenker seg om. :) solstråler som varmer i ansiktet...
    Flotte bilder hos deg. :)

    SvarSlett
  30. Flotte ord som setter tankene i sving,og nydelige bilder.

    Ønsker deg en flott kveld

    SvarSlett
  31. Nydelige bilder.:-) Våren i seg selv blir i alle fall jeg glad av.:-)

    Takk for kjempekos hilsen hos meg.:-)

    Klem Gry

    SvarSlett
  32. Herlige bilder! Viktig å tenke over hverdagsgledene. Dem er det flest av:-) Ønsker deg en helig helg.
    Klem Ingrid

    SvarSlett
  33. Det ligger noe til deg hos meg... ;)
    God helg!
    klem

    SvarSlett
  34. Atter et nydelig innlegg fra deg,Solveig.Nydelige blomster,men jeg er dessverre ikke så flink til å holde liv i blomster....Det passet så godt med den hvite duken i bollen.Ha en riktig god helg.Klem

    SvarSlett
  35. Så flotte hverdagsgleder du viser ! Blomster er en hverdagsglede hos meg også, og bruktfunn :-)

    Her blir det lite blogging for øyeblikket, nå er det stort sett fokus på konfirmasjonen om to uker...:-)

    ønsker deg en fortsatt fin helg !
    klem, Nostalgia

    SvarSlett
  36. Riktig så herlig blog du har - og så kreativ du er! Liker det - kreative bloggister.
    Thanks for stopping by my blog! La deg til i min blogliste.
    Ha en flott mai - med maaange flotte blomster.
    FRa Bendichte

    SvarSlett