onsdag 14. april 2010

Sjarmerende, gamle skatter :o)

Var på loppemarked sist helg. Skikkelig gøy selv om det var veeeldig folksomt og litt vanskelig å se loppene:o)

 

Jeg endet opp med kun å kjøpe disse to bøkene og noen tallerkner i et nydelig grønt mønster.  Bøkene er fra rundt 1884 og har gotisk-lignende skrift.

Passe slitt og sjarmerende for meg:o))

_MG_8870 til blogg

Vet ikke hvor gamle disse tallerknene er, men det spiller egentlig ingen rolle. Jeg får akkurat den rette følelsen av dem: rene nostalgia:o)

_MG_8930 til blogg

Rett før jeg reiste på loppemarkedet, fant jeg noen flotte duker  på en bruktbutikk.  Dette er en av dem, skal vise dere en nyyydelig en senere en gang også:o))

Fikk hjelp til pådekkingen av en liten venstrehendt venn :o)))

 

_MG_7033 til blogg 

Lysekronen er også funnet på en bruktbutikk. Den er passe slitt og skal få være som den er hva farge angår. Har tenkt å pynte den litt ekstra – kommer med flere bilder:o)

_MG_7062 til blogg

Kjøpte meg et bukett ranukler for litt siden – synes de er veldig sjarmerende både som frisk og som tørkede ( se under ):o)) Salt og peppersettet er også funnet brukt.

_MG_8965 til blogg

 

 _MG_7019 til blogg

Gaflene i 40% sølv måtte bare blir med meg hjem fra gjenbruken:o) Synes de har så nydelig gammelt mønster. Minner meg om noe sølvtøy som mine besteforeldre hadde:o)

Det vakre gamle overlakenet med infelt heklebord er også pent brukt. Var veldig lykkelig når jeg kom over dette:o) Plakaten med fransk skrift er kjøpt på Farmors hus.

 

_MG_8994 til blogg

Tørkede ranukler og gamle bøker skaper kos på mitt kjøkkenbord:o)

miriamlineana

Jeg har mottatt denne nydelige awarden fra Guttemamma. Tusen takk, min venn! Setter veldig stor pris på både deg og bloggen din:o))

Ønsker å sende denne videre til disse herlige bloggvennene ; Lantliv i Norregård, Ralfefarfars paradis,Nostalgias verden Hespe, og Scabby Charm 

Det er ikke alltid jeg vet opphavet til disse koselige awardene jeg har fått, men denne vet jeg er laget av Miriam Lilliana :o)

 

Så gjenstår dere bare å ønske dere godt folk en aldeles herlig vår-helg!!!

Klem fra Solveig

_MG_8882 til blogg

Last weekend I entered a flee marked:o) Though there were a lot of people and l litle bit hard to see the flees :o), I found it exciting and funny:o) I didn’t buy many things, but I found some wonderful old plates with green pattern, and some old books from 1884. Earlier that week I found a lovely cloth, some forks with a nostalgic pattern, an old sheet with crochet lace and an old lampe ( which I may want to decorate little more:o)) The flowers I bought the other day, are just as charming dryed as fresh:o))

The award is from Guttemamma. Thank you so much!

Have a lovely weekend, my friends!

Hugs Solveig

 

45 kommentarer:

  1. Så mye flott du har funnet.
    Var også en tur på både loppis og messe.

    Ha en fin torsdag

    klem fra meg

    SvarSlett
  2. Fine skatter Solveig!!
    Leter etter gamle bøker jeg også men uten hell enda!!
    Var ikke på loppis før på søndagen og da var nok de beste tingene gått!! Skjønne tallerkner du fant.....og gammelt bestikk er så fint!! Fikk med meg litt bestikk fra messen :o)
    Ha en fin dag....og her regner det dessverre idag!!

    SvarSlett
  3. Kjære Solveig, for noen vakre loppefunn!!
    Og så sjarmerende dekket, detaljer vet du :))
    Ranukler var også nydelige tørket, det er så nostalgisk og vakkert som det pleier å være!
    Du inspirerer storveis, både med blogginnlegg og kommentarer ❥❥❥
    Og gratulerer med nydelig award, åååå så fortjent det er!
    Ønsker deg en nydelig dag!
    Klem Lokki

    SvarSlett
  4. Så mange fine skatter du fant O=) Den tallerken ha jeg også..har noen dype..liker møsnteret og fargen veldig godt..
    gamle bøker er alltid kjekt å ha..
    har du vært på loppis her i byen (Bergen)

    Så må jeg spørre deg hvordan tørker du ranunklene??
    har en bukett her nå som jeg veldig gjerne kunne tenke meg å forevige..

    ha en fin torsdag..

    klem Kerstin

    SvarSlett
  5. Så nydelig og varme gode bilder du har i innlegget. Sjarmen og omtanken kommer ut gjennom bildene.Var også på loppemarkedet i helgen , fant noen nydelige ting jeg også.
    Tørke ranukler-det var en suuuper ide,takk for tips

    Ønsker deg en flott dag

    SvarSlett
  6. Tusen takk Solveig!! Synest det er like koselig med en kommentar som en award....og vanskelig er det når du skal velge for å gi de videre!!
    Setter også utrolig pris på din blogg....og gleder meg over nye innlegg hos deg!!

    SvarSlett
  7. Så mye lekkert du har fått i!!
    Og at tørkede ranukker ser så vakker ut, ante jeg ikke.
    Kanskje jeg skulle prøvedet å....
    Klem

    SvarSlett
  8. hei på deg.
    ååå så nydelig et innlegg,
    skjønne bøker du fant,elsker gamle bøker,
    å disse dukene dine,jeg dåner,så vakkert hos deg.
    kan man tørke ranukler?kan jeg spørre om hvordan du gjør det?
    elsker ranukler,men aldri tørket dem,de råtner hos meg..
    ønsker deg en flott dag vidre,
    klem fra sylvia

    SvarSlett
  9. Åhhhhh så underbara vackra bilder du bjuder på jag nästan svimmar!
    Som i den finaste inredningstidning!
    Ha en fin dag!
    Kram Kathrine

    SvarSlett
  10. Kjempeflotte loppefunn du har gjort. Så nydelig den duken var. Liker måten du har tatt bildene på. Alle tingene blir endel av en helhet. Ranunklene er nydelige. Så fine mot det hvite stoffet. Du, en slik plakat, er den stor? Hva koster den? Kanskje du kunne hjulpet meg å få tak i en? :)

    SvarSlett
  11. Så mye flott!!
    Likte spesielt godt talerknen, og muggen var veldig fin.
    Ha en fin dag,
    klem Fredrikke :o)

    SvarSlett
  12. Du har auge for det vakre...
    Ha ei vakker vårhelg i ditt liv :-)

    SvarSlett
  13. Hei...skal si du er heldig som kom over så mange fine skatter jeg;o) Vakre bilder ble det også ut av det. Takk for titten og fortsatt god dag til deg fra Maliva

    SvarSlett
  14. Herlighet, du viser så vakre bilder..Du er så flink med farger, gamle skatter, stilben og bilder. Masse fint du fant på loppis, selv gikk jeg glipp av årets første her, men venter i spennning på neste..Ha en flott dag, klems..

    SvarSlett
  15. Hallo Solveig, det er meg igjen :))
    Så makaløst koslig at du er med på min Give Away, det er nå så mye artig en skal prøve seg på her i denne bloggsfæren ♡♡♡
    Men du, du HAR fulgt meg lenge, nesten helt fra starten, så kjære bloggvenn når du lurte på hvorfor du ikke hadde fulgt meg - joda det har du. Noe du sikkert oppdaget :0))))
    Jeg har notert deg opp med 3 lodd, skrevet på rødt papir...matcher gaven.... vi "leker" ikke Give Away gjør vi vel :0))))
    Ha en strålende helg min kjære bloggvenn!!!
    Klem Lokki

    SvarSlett
  16. Så mye fint du har kommet over! De tørkede ranunklene var virkelig nydelige oppi den fine muggen. Veldig stemningsfulle bilder :)

    Ha en fin dag videre.

    SvarSlett
  17. Hej!
    Vilka fina loppisfynd du har gjort och bilderna du har arrangerat är helt otroligt vackra. Jag vill verkligen gratta dig för Awarden du fått och du är verkligen värd den, din blogg är så fin och vacker att titta på.
    Kram/Helen

    SvarSlett
  18. Hei vennen!
    Åhhh, gode deg - jeg blir helt varm om hjertet! Tusen takk for de skjønneste ord og for den flotte awarden :o) Må bare si tilbake at jeg er sååå glad for å ha truffet deg her inne. Bloggen din er en stor inspirasjonskilde for meg, og jeg koser meg alltid når jeg titter innom deg. Setter også utrolig stor pris på alle de koselige besøkene du avlegger hos meg - du er og blir go'...

    Et flott innlegg du har laget her, med fantastiske skatter fra loppemarked og bruktbutikk - jeg likte alt... :o) Må se til å få meg avsted på loppemarked jeg også - har ikke vært så flink til det tidligere...

    Ønsker deg en strålende torsdag!

    Stor klem fra Hildegunn

    SvarSlett
  19. Så mye fint du har funnet! Og så er du jo så utrolig flink til å presentere de gamle skattene på en vakker måte, så de virkelig kommer til sin rett.

    Skal på loppemarked neste helg. Lenge siden sist, så det gleder jeg meg virkelig til:-)

    Klem

    SvarSlett
  20. Så mye fint!!!! Jeg skal på loppemarked til helgen og gleder meg masse!!!

    Klem Lena

    SvarSlett
  21. Så flotte ting!
    Nå klør det i kroppen etter å gå på loppemarked. Til helgen blir det minst ett :-D Gleder meg!

    SvarSlett
  22. Her var det mye lekkert! Har deler fra det samme servise som du fant tallerken i, det er så fint! Gøy når loppesesongen endelig er i gang.
    Ha en fortsatt fin dag.
    Klem Ingrid

    SvarSlett
  23. ÅÅÅ:D Nydelig innlegg og nydelige bruktfunn! Helt fantastisk!

    Ha ei kjempe fin helg!

    Silje

    SvarSlett
  24. Her var det mye fint. Skjønn tallerken og kjempefint bestikk. Ønsker deg ein fin torsdagskveld.

    SvarSlett
  25. Hei min venn!! Snakk om passende overskrift...du har virkelig funnet skattene,nydelig alt sammen. Og du vet å sette ting sammen til vakre små stilleben..du inspirerer skal du vite!!
    Stor klem♥

    SvarSlett
  26. Trøste og bære så mye vakker nostalgi det var her hos deg, helt nydelige ting du fant på loppemarkedet synes jeg!! Jeg har notert deg på listen over de som vil ha målebåndet. Jeg har fått bekreftet at jeg kan få 7 stykker til om 3-4 uker. Ville gjerne ha mange fler, men tar det jeg får.

    SvarSlett
  27. Underbart fina bilder du visar!!!
    kram o ha en fin dag.
    ninni

    SvarSlett
  28. Hello my dearest Solveig, Thank you so much for the lovely comment!!!
    Your decorations and photos are also again very beautiful !!!!!
    Have a nice evening and very nice sunny weekend
    Big hugs
    Fleurette

    SvarSlett
  29. Takk for at du viser meg disse gaflene i 40 gr sølv; jeg har nemlig 12 gafler og 12 skjeer i samme mønster etter mine svigers. Halvparten lå på hytta da vi tok over, og nå dukket resten opp. Jeg hadde bortimot tenkt å kaste dem, for de oksiderte så fort.....men nå skal jeg sannelig pusse dem og gjemme dem, for de er jo lekre!
    Supre duker og andre ting du har funnet!
    Ha en flott kveld og klem fra meg;)

    SvarSlett
  30. Hej Vännen!!!
    Tusen tack för awarden!!! Jag blir såååå glad och lite stolt faktiskt;o)
    Du har varit ute och loppat ser jag!! Underbara inspirerande bilder som vanligt!!! Vad fint det var med de torkade ranunklerna, ljuvliga;o)

    Ha det bäst!!
    Kram Kram Malin

    SvarSlett
  31. Så flotte skatter du har funnet deg. Gratulerer med awarder.
    Klæm Susanne

    SvarSlett
  32. Kjempeflotte bilder av dei fine tinga, du presenterer det verkeleg bra. Og så kan eg jo berre plusse på at det ser endå flottare ut i virkeligheten! ;)Erna

    SvarSlett
  33. Flotte bilder og ting som vanlig!! :)

    SvarSlett
  34. Så masse fint du har funne. Lopper er gøy! Fann masse gamle bøker forrige helg, er så kjekt med sånt synest eg. Og denne helga står nye loppemarkeder for tur. Hurra for loppe-sesongen :-D
    Ha ei strålande helg!
    Klems

    SvarSlett
  35. Åhhh...slike gamle bøker skulle jeg også hatt, til scrappingen min :) Tror jeg må begynne å frekventere loppemarkeder.
    Så utrolig lekre bilder du tar, jeg blir rett og slett imponert!
    Du burde fått deg jobb som freelancer interiørfotograf!!!

    Ha en flott helg!
    Klemmer fra Marianne

    SvarSlett
  36. Sååå mycket fint du visar! Du har gjort väldigt fina fynd!!!

    Grattis för awarden!

    Ha en sköön helg!
    Kram/Pia

    SvarSlett
  37. lopper er gøy...og full av histore.:-) fine ting du fant..og ikke minst så herlige bilder.:-) stemningsfulle.:-) en god helg til deg fra meg.:-)

    SvarSlett
  38. Tuuusen takk for en kjempekoselig award kjære Solveig. Setter veldig pris på den :) -og ikke minst på deg og bloggvennskapet vårt!

    Aldeles nydelige skatter du har funnet!

    Ønsker deg en vakker helg.

    Mange klemmer fra Maia

    SvarSlett
  39. SÅ MYKJE FINT! Eg er heilt opp i under! For nokre skattar! Og så fint du hadde laga det til! Elska bildet av den franske plakaten og bestikket! Og så vil eg takke deg for dei gode orda inne hos meg! Du er så omtenksom og god!

    Ynskjer deg ei kjempefin helg!
    God klem frå meg!
    Elin :)

    SvarSlett
  40. Flotte saker du fant:)
    Spennende med slike loppemarkeder, en vet aldri på forhånd hva som vil dukke opp...
    Fantastisk bestikk du fant!
    Ha ei toppers helg:)

    SvarSlett
  41. så mange fine bruktfunn du har gjort, både på loppis og på gjenbruksbutikken. Det er koselig å komme over slike skatter :)

    Ranunkler er kjempekoselige, og de var fine tørkede også :)

    Ha en fin helg. Hilsen Margrethe

    SvarSlett
  42. Hei min venn. Så kjekt at du har gjort så mange fine bruktfunn. Serviset du har kjøpt trur eg er heilt likt det bestemora mi pleide å dekke med til søndagsmiddagen. Det er nydelig!
    Håpar du har ei god helg :) Klem

    SvarSlett
  43. Så skjønne bruktfunn kjære du og så delikate og flotte bilder *smelt*-

    Tuuusen takk for Award og gode ord snille du :-)

    Ønsker deg en fiiin søndag !
    Klem, Nostalgia

    SvarSlett
  44. Fantastik lekkert;o) Om jeg skal trekke fram noe spesielt, så tror jeg det må være lysekrona, virkelig skjønn.. Og tallerkene og gaflene, var jo forsåvidt ikke helt av veien de heller..;o)
    Ville sette stor pris på om du plutselig stod på døra, men ville jo også bli tilsvarende lei meg hvis dere kom innom hvis vi ikke var her. Så noen dagers varslig ville være superb;o)))
    Pappa og mamma kjøpte seg en seilbåt på 50fødder (stoooooor med andre ord), så hvis jeg kan friste med seiltur i sørlandsskjærgården..........;o))))
    Her har vi feira 5årsdag i går, stooor ståhei, men veldig koselig;o)
    Vårklem
    Linda;O)

    SvarSlett
  45. Åh, så masse lekkert du har funnet!! :) Er kjempe kjekt med slike gamle skatter... elsker å finne sånt på loppis, gjenbruk, fretex :) Vart ein tur på gjenbruk på fredag og fant ein terrin og nokre lekre kopper :) Alltid kjekt med kopper.. hehe ;-)
    Begynner å få nokre no, tihi.

    Håper du får ein kjempeflott søndag :) Nyt dagen!

    Godklem til deg :)

    SvarSlett