søndag 1. mai 2011

En smak av sommer ;o))

 

 

Sånn plutselig, helt ut av intet, kom det både vår og sommer på en gang her hos meg;o))) En kan nesten si på dagen når vinteren slapp og vårvarmen plutselig var her, rett før påske. Det er nesten som om jeg lister meg rundt og lurer på om jeg virkelig kan droppe skjerfet og jakken – og det kan jeg selvsagt med en temperatur på 23 grader i skyggen;o)))

 

_MG_4476 til blogg

 

Det er da jeg plutselig oppdager at også hagesentrene fremdeles eksisterer. Jeg trodde nesten de hadde bestemt seg for å avvikle driften, så lenge som vinteren holdt krampetaket her i området;o))))

Måtte jo bare kjøpe meg en hortensia der den stod og vinket til meg i et hjørne;o)

 

 

IMG_4426 til blogg

 

Den ene sommerblomsten etter den andre vandret faktisk opp i kurven min, nesten sånn helt av seg selv….

 

_MG_4499 til blogg

 

Og så bar det hjem til verandaen for å pynte litt;o)

IMG_4466 til blogg

 

Vel, nå var det ikke bare blomster ble med hjem. Formen på denne zinkpotten med passelig rustne detaljer, minner meg litt om en bitteliten fransk badestamp der den vipper en smule opp i bakant;o))

 

 

IMG_4460 til blogg

 

Green Gate har utrolig mye fint. Kjøper gjerne med meg noe i serien når jeg kommer over dem på min vei. Disse er fra den koselige butikken Heidi Bo ;o)

 

_MG_4516 til blogg

 

Lyseblått er virkelig en av mine yndlingsfarger på sommerstid og blåfargen på Green Gate –settet mitt, passer perfekt til det vatterte teppet som har fått plass i hengestolen på verandaen.

 

_MG_4446 til blogg

 

Deilig å sitte her og nyte utsikten samt en god bok. For en vidunderlig sommervarme;o))))

 

_MG_4505 til blogg

 

De gamle skoene mine har fått søte sløyfebånd og er også i år en del av eksteriøret på verandaen min.

 

_MG_4530 til blogg

 

Ja, jeg vet det ikke er lurt å ikke sette ut så inderlig mange sommerblomster ennå. Nettene er fremdelse kalde og forsten er slett ikke langt unna i de små timer. Får tro jeg klarer å passe på disse små;o)))

 

 

_MG_4489 til blogg

 

 

 

_MG_4349 til blogg

Da er det enklere med de gjenblomstrende plantene i hagen min, slik som denne primulaen – de tåler en frostnatt og to;o)

Håper solen skinner varmt også der du er!

Ha en flott uke;o)

 

Klem fra Solveig

_MG_4346

After a 6 months long winter, spring and summer entered on the same time where I live. Off cours I had to buy some flowers and decorate my veranda;O)

There can still be chilly nights, so I have to wait before I buy more flowers. I hope the sun is shining on you too this week! Take care.

Hugs Solveig

20 kommentarer:

  1. Her var det mange fristende bilder. Så herlig den hengestolen din er. Teppet var virkelig nydelig i blått og hvitt, likte stripene på det også. Koselige bilder fra verandaen hos deg. Herlig med litt annen pynt ute enn kun krukker. Er mye som gjør seg godt sammen med blomster, det viser du fint her. Sifonen var flott der ute. Likte veldig godt hyllen med de fine tingene fra GG også. Har noen kopper og asjetter fra dette mønsteret. Kos deg i våren, Solveig!

    SvarSlett
  2. Nydelige fine bilder av sommer og sol.Dagene er herlige og må bare nytes...
    Ønsker deg en fin ukestart

    SvarSlett
  3. nydelig... for et deilig rede du har laget deg! ja nå er det virkelig smak av sommer, varmt og vidunderlig å være ute...

    SvarSlett
  4. Så flotte bilder! Sola skinner her også, men det er så kaldt i skyggen, og med litt vind, så blir det neo kjølig...men jeg fryder meg over sola:O)
    De skoene var bare herlige; flott med det slitne læret og blondesnora!!
    Nyt maidagene, klem fra meg;)

    SvarSlett
  5. Åååå, her var det utrolig mye fint. Den hengestolen din frista meg til late dager !!! Så mange fine planter også ...eg har også kjøpt inn litt og plassert på verandaen, så nå må vi bare krysse fingrene for at kuldegradene holder seg langt unna ......ellers så får eg bære plantene inn i stua (og det er ikkje første gangen !!!) Likte kjempegodt zinkpotta di. Ha ei flott maiveke og nyt dagane! Klem.

    SvarSlett
  6. Halloisen:)
    Så masse flott og se her....nydelig det vatteppet ditt..me LIKE:)
    Ja..sommeren kom veldig brått på...men så deilig det er:)
    klemklem

    SvarSlett
  7. Deilig når solen varmer nå ja,
    Jeg har bare plantet stemor så langt, -desv er det frostnetter her ennå
    Men det blir sommer i år å!
    Deilig
    Kos deg
    Klem

    SvarSlett
  8. For noen fantastiske sommerbilder du viser her! Ja, det har vært helt herlig med det nydelige, varme været vi har hatt i det siste. Hørte på radioen at det ikke har vært så varmt i april siden 1902! Kos deg videre i godværet, vi får nyte det så lenge det varer :)
    Klem fra Bekka

    SvarSlett
  9. HERLIG!!!! Bildene dine oser av sommer og viser at vi nå er inne i den beste tiden på året. NYT DET!!!

    SvarSlett
  10. Vakre, vakre bilete!
    Og den Green gate serien er RÅ fin, men systå har begynt å samle.. så eg får finne ein annan favoritt..(så sparte eg dei pengane)
    Herleg sommartemp her også, men natta er kaldt!

    Ha vakker mai ;-)

    SvarSlett
  11. Herlige førsommerbilder og et lass med inspirasjon! Jeg skal også ha meg en sånn hengestol, men først må vi få veranda... Og Green Gate er en innertier her i gården også!

    Her har det vært strålende vær i en uke nå. Men fremdeles kaldt i skyggen, og frostnetter innimellom... Gleder meg så utrolig mye til å plante blomster ute! :)

    Klem, camilla jin

    SvarSlett
  12. Åhhh så vackra bilder från dej!!!
    Andas sommar!!!!
    Skorna så charmiga!!!
    Ha en fin Maj Vecka!
    Klem Kathrine

    SvarSlett
  13. Oj vilken vårstämning här inne hos dig! Jag bara ÄLSKAR täcket! Förstår du det är ju Skogslyckans färger. Och jag håller med dig om det ljusblå och ljust turkosa är så ljuvligt till sommaren. Jag har inte köpt en enda sommarblomma ännu. Det är frost varje natt, så det dröjer nog några veckor till... Solveig...Grattis!!! Slumpgeneratorn har just valt ut dig i mitt 1-års lotteri! Titta in till mig.
    Kramar Pia

    SvarSlett
  14. Så mange fine bilder, nydelige blomster du har kjøpt!
    Ja, vi har jammen vært heldig med det fine været :O)
    Ha en fin uke du også,
    klem Fredrikke

    SvarSlett
  15. Så lekkert du har gjort det!
    Likte så godt den hengestolen din:)
    Det blå og hvite er helt nydelig.
    Har hatt flotte dager her også,(men frost på natta)og det frister å sette ut annet enn stemor, men tror nok jeg nå vente litt:)
    Ha en flott dag Solveig!

    SvarSlett
  16. Koser oss i 'sommeren' vi også :-) Tok turen innom Plantasjen i går, og fikk enda litt mer sommerstemning på verandaen :-D

    Ha det godt - klem Siv

    SvarSlett
  17. Hei på deg. Så mye deilige blomster på ett sted! Åh SOMMER!!!...snart ;-) Takktakk for kommentar. Alltid hyggelig. Ha en finfin kvled. Mvh Signe Schineller

    SvarSlett
  18. Herlig stemning på terrassen din Solveig :o) Og mange fristelser på hagesenteret nå...likte godt den potten din!! Deilig med en hengekøye å slappe av i innimellom :o)
    Nå skinner jo solen igjen....men kaldt! Mine pelliser har stått ute...håper de har tålt det!
    Ønsker deg en flott dag :o)

    SvarSlett
  19. Vilken underbar pläd du har i hängstolen, vilket härligt ställe och sitta på och läsa.
    Ljuvligt fin zinkkruka till din hortensia, du har gjort så fint på verandan.
    Här snöade det imorse, men nu lyser solen igen.
    Kramar
    AnnaMaria

    SvarSlett
  20. Här har det snöat och regnat i veckan och på nätterna har det varit minusgrader, men nu så har försommaren även kommit tillbaka, idag har vi haft underbart väder, så ljuvliga bilder du visar, vackert poslin och visst är det fint med blå nyanser, ha en fin helg, kram VIOLA

    SvarSlett