fredag 18. mars 2011

Et lite stykke rekreasjon;o)

Det er uten tvil godt for sjelen å komme seg på hytta! Stille og fredelig i landlige omgivelser. Se fjord og fjell møtes mens en får kost seg med kreative krumspring her ved arbeidsbordet mitt på loftet;o) Den store lysekronen er som et smykke der den henger over hodet mitt. Liftgardinen er selvlaget og malt på med fri-tekst;o)

 

 

Rundt meg har jeg samlet nostalgiske ting som jeg synes passer til vårt gamle hus; en nostalgisk telefon, noen gamle briller, bøker…….

 

_MG_2329 til blogg

 

……og svigermors penalhus. Liker så godt denne grønnfargen og alle de små rommene…… Passe slitt og sjarmerende for meg;o)))

 

_MG_2324 til blogg

 

En radio er god å ha – også den av litt nostalgisk årgang;o)

 

_MG_2392 til blogg

 

Liker så godt takhøyden i dette rommet. Er veldig glad vi valgte å isolere taket helt i mønet ( selv om jeg satt noe på “hønevagle” høyt der oppe når vi jobbet som verst;O)))) . Det skaper en herlig romfølelse.  I dette rommet er alle møblene ( unntatt sengen) arvet eller kjøpt brukt.

Ikke lett å få skikkelig vakre bilder når en skal fotograferer i motlys med lite innelys…….skulle hatt noen proffe lyskastere her;o))))) Utsikten skal dere få se en annen gang.

Denne helgen skal jeg få æren av å bære et lite barn til dåpen. Så kjekt det skal bli;o))))!

Ønsker dere alle en flott helg!

Klem fra Solveig;o)

 

_MG_6970 til blogg

 

Coming to my old house is quite a recreation for me. I love to sit at the atic among the old furnitures wich we have inherited or bought on secondhand markeds. The same for the decorations and old things wich we have collected through the years; an old radio, books from the 1800, and nostalgic telephone….. I also love the color and the shape of the pencil case whic has belonged to my mother-in-law.

It’s not easy to show the right colors of this room, taking the photo against the window. I wish I’d had some powerful lamps because this room is really brighter than it looks! I love the ceiling making it’s way high up to the ridge – it makes a feeling of freedom;o))

Wish you all a wonderful weekend!

Hugs Solveig

22 kommentarer:

  1. Så koselig hytte:) En ære å få bære et barn til dåpen, klem fra Mona

    SvarSlett
  2. Hei Solveig! Jeg blir glad hver gang jeg ser at det er kommet noe nytt på bloggen din. :) Da vet jeg at det er inspirasjon å hente. :) Du svikter ikke denne gangen heller. Nydelig arbeidsrom på loftet, og så stilig med bjelkene på den måten. Virkelig flott. Har så sansen for bjelkene i vårt gamle hus også. Det var noe av det første jeg så da vi var på visning. :) Flotte, nostalgiske ting du omgir deg med. Den gamle telefonen var jo skikkelig stilig! Penalet likte jeg også godt. Flott grønnfarge og nydelige blomstermotiv. Takk for et koselig innlegg!

    SvarSlett
  3. Fine bilder. :)
    Penalhuset var nydelig.
    Den gamle boken også, bøker er noe som gir interiøret en egen lunhet synes jeg. :)
    Ha en riktig fin helg. :)
    Barnedåp er eksra hyggelig også da. :)

    SvarSlett
  4. Hei Solveig
    Så koselig på loftet ditt!
    Fine og nostalgiske penalhus :o)
    Leter etter slike...og kanskje jeg er heldig å finne på messen nå i april....
    Ønsker deg en fin helg med barnedåp :o)

    SvarSlett
  5. Så koselig et arbeidsrom du hadde der!
    Penalhuset bringer fram minner...
    Radioen også;)
    Kos deg videre denne helga med hyggelig oppdrag, klem fra meg;)

    SvarSlett
  6. nydeig rom med masse herlige saker!! klemz

    SvarSlett
  7. Hallo Solveig:)
    Så koselig der oppe på loftet.Og med bjelkene...så stilig det ble....
    Og gangen din så fin den ble...lurt med den jernmatta i vinduet:)
    ha en koselig løtdag...
    klemklem

    SvarSlett
  8. Åhh så fina saker!!!!
    Pennskrinen helt underbara!
    Hoppas du får en fin Helg!
    Klem Kathrine

    SvarSlett
  9. kjempefint rom!! Herlig med sånn høyde under taket!! Så gjør du det jo så vakkert rundt deg også- så her er det bare å nyte bildene dine;) Lykke til med morgendagen! Vi skal ha bursdagfeiring her for storebror;)

    SvarSlett
  10. Herlig arbeidsrom på loftet. Og ja, så fint med dette taket og synlige bjelkar. Så mange flotte ting du har samla her også. Ønsker deg ei flott helg med barnedåp. Klem.

    SvarSlett
  11. Så koselig dere har det, og så alle de gamle flotte tingene som setter prikken over i en. Ha ei god helg med barndåp og kaker! :)

    SvarSlett
  12. Hei,Solveig!

    Kjæmpefint inspirasjonsrom tell kreative kromspring...sånt like Vintagepia som og driv på mæ kreative kromspring fra ti`tell ainna :o)
    Va`i barndåp tell <3 bæstemorguille Benjamin <3 hos dattra og svigersønn min i Enebakk 16.mars...storkosa meg mæ forberedelsa og sælve barndåpen va kjæmpekoseli`...ha ei super hælg mæ barndåp og aillt!!
    Kose meg mæ bloggen din...mykkje fin inspirasjon å hæinte hos deg...
    Klæm fra Vintagepia i dæ likkje røe`hus i skogen i nord-norge :o)

    SvarSlett
  13. Så fint dere har det. Så mange vakre gamle ting med sjel :)
    Kan tenke meg det var en koselig barnedåp i dag?

    Lørdagsklemmer fra Maia

    SvarSlett
  14. Så utrolig mange fine detaljer :)
    Likte veldig godt det gamle penalhuset.
    Ha en strålende helg :)

    SvarSlett
  15. Gomorron
    Så roligt med dop, och att bära fram barnet var en ära. Så fint ni har i stugan, härligt och komma dit på helgerna. Jättevackert med ljuskronan och takhöjden.
    Ha en skön söndag
    Kramar
    AnnaMaria

    SvarSlett
  16. Tusen takk for alle gode ord du gir! Jeg er overbevist om at dine kort blir stor suksess! For en ære og kos deg med barnedåp!
    Det er så vakkert og godt her inne i bloggen din Solveig!
    Klemmer
    Marianne

    SvarSlett
  17. lovely photos!
    romantic decor!
    happy spring!
    Rosa

    SvarSlett
  18. Takk for hyggelige hilsener. Har revet av en muskel i ankelen og regner med at jeg må opereres. Godt med alt som kan fikses :-)
    Så mange skjønne nostalgiske ting du har ! det penneskrinet var jo bare så bedårende :-) det må være deilig med et slikt stort og lyst arbeidsværelse !

    Første helgen i april er det hele 6 (!!!)loppemarkeder her i bergen, forresten :-)

    Ønsker deg en fiiin uke
    klem, Nostalgia

    SvarSlett
  19. Ikke rart du koser deg der!
    Fantastisk med slike nostalgiske ting rundt om:)
    Og du vet å gjøre det flott, herlig innlegg igjen!

    Fin uke til deg!

    SvarSlett
  20. Älskar din stil tjejen! Vi har så lika tänkesätt. Så mycket fina gamla ting fulla av själ och minnen. Jag fick en gammal radio av min son och sonhustru i söndags. Den fungerade, men med ett begränsat utbud. Hoppas dopet var fint och gick bra. Ha nu en riktigt fin vecka!
    Kram Pia

    SvarSlett
  21. For et herlig sted å komme til. Liker godt den landlige stilen dere har satset på. Og penalhuset etter svigermor er en liten skatt. Det er så kjekt å lese om personer som ser verdien i gjenbruk, og å skape om gamle ting til ny drakt. Det gir en mye bedre følelse enn å dra til møbelbutikken og kjøpe ting som naboen har maken av.

    SvarSlett
  22. Det ser koselig ut. Likte godt pennalhuset, disse gamle tresakene har en egen sjarm!

    Ha en fin helg. Klem :)

    SvarSlett