søndag 28. november 2010

Gledelig advent!

 

 

 

Tenk at adventstiden er her igjen!  Mulig det er meg, men jeg synes månedene går fortere og fortere, jeg:o) For meg er adventstiden en av de fineste tidene på året. Da er julegleden litt ny av året og kosen med nisser, engler, julehobby og julekaker er liksom ikke hverken stressende eller “oppbrukt”!! 

 

_MG_6853 til blogg

 

Jeg liker nemlig veldig godt å få lov til å glede meg ….. å få være forventningsfull! Hva jeg gleder meg til?

Jeg tror jeg gleder meg aller mest til selve forventningen. Den synes jeg nemlig er noe av det fineste med julen. Tror det kommer av at en da får hente frem barnet i seg:o) Minnene fra barndommens jul er jo ofte litt mer intens og frydefull – og den følelsen får jeg som voksen også i denne adventstiden.

 

_MG_6898 til blogg

 

Sammen med ungene og deres gjennomgang av høytiden på skolen, blir vi minnet på hva denne høytiden egentlig dreier seg om – noe som også gir en betydning gjennom adventstiden:o)

 

_MG_6857 til blogg

 

Adventsstaken i vårt gamle hus har jeg laget av en skål med lyseholdere. Har pyntet med en stor julekule, hvite stoffroser, noen hvite fjær og en lang ranke med glitrende “iskrystaller”.

Det sorte smykket med kors er også laget av undertegnede – en del av rosenkranssmykkene mine:o)

 

_MG_6902til bloggXX

 

Kjære du som titter innom bloggen min; ønsker deg en gledelig adventstid – håper du får kost deg masse!!:o))))

Adventsklem fra Solveig

Dear blogfriends! Now it’s here again! This joyful time of year which brings the lovely expectations of Christmas back into my heart;o) I love these days in December when the Chistmas feeling is still “new” and there’s planty of time to look forward the the holydays.  As I light the first candle of Advent I send lots of warm thoughts to all of my blogfriends, wishing you a lovely December;o)

 

Advent hugs from Solveig

 

28 kommentarer:

  1. nydelig nydelig, nesten eventyrlig... klem til deg,kose deg...

    SvarSlett
  2. Nydelige bilder hos deg med en flott adventsstake!!
    Enig, dette er ei god tid, liker advent bedre enn selve jula, selv om det er mye kos da også, men det har kanskje noe med forventningene samt at advent lyser opp hverdagen, i jula er det jo fri:O)
    Kos deg videre og klem fra meg;)

    SvarSlett
  3. Hei,Solveig.Du er så flink til å gjøre det pent og stemningsfullt.Nydelig adventsstake.Jeg synes også at adventstiden er fin.Tid med pynting,baking og andre forberedelser.Ønsker deg en god 1.advent.Klem,klem

    SvarSlett
  4. Nydelige bilder..og vakre kloke ord...ja tiden vet jeg ikke hvor farer henn....
    kos deg
    eddaKlemmer

    SvarSlett
  5. Tusen takk for gode ord fra deg, Solveig! Jeg blir alltid så glad av dine kommentarer. :)

    Jeg falt virkelig for dine vakre bilder, herlig den vindsruten. Flott sammensatt adventskrans, og gode bilder som gir fin stemning. :) Jeg føler meg alltid så velkommen hos deg. :) Nyt adventstida!

    SvarSlett
  6. Nydelig innlegg Solveig :-) ja dette er forventningenes tid, den beste på året spør du meg...
    Smykket var aldeles nydelig, du lager de vakreste stilleben.

    Ønsker deg en deilig kveld og en ny fin uke :-)
    Klem, Nostalgia

    SvarSlett
  7. Kjenner også godt forventningen, den deilige roen og gleden med julen. Få lov å være sammen med familien som betyr så masse. Julaften blir vi 11 stykker og som jeg gleder meg. :) Og før den tid så skal huset vaskes og pyntes og gjøres juleklar. Ha det fiiint fremover Solveig. Klemmer Merethe

    SvarSlett
  8. Ei fin tid denne adventstida, med forventning og koselige gjøremål:)
    Og så vakkert du har pyntet adventslysene dine, flotte bilder!
    Ønsker deg en fin kveld og ny uke:)

    SvarSlett
  9. Nydelig kjære deg.. så vakkert skrevet..

    jeg er også veldig glad i adventstida... liker å se at ungene, som er blitt store, har den store forventningen enda...

    nyte duftene , pynten og alle lysene som skinner... det sysn jeg er vakekrt..

    og dine bilder sprer glede og varme..

    nyt adventstida du også.:

    klemmer

    SvarSlett
  10. Hej Solveig!!
    Vilken underbar adventsstämning hos Dig!!
    Håller med om att tiden går så fort och att det är en av årets höjdpunkter;o)

    Klemmer Malin

    SvarSlett
  11. Hej goaste Solveig! Det är så kul att se allas adventsstakar. Så mycket ideér och inspiration man får. Jag är lite sen och skall visa min imorgon. Så underbara bilder och så fint du skriver om förväntningarna. Jag tror också mycket stammar från barndomen. Jag har pyntat idag, och man går riktigt runt och insuper stämningen och mår så gott!
    Ha en fin start på den nya veckan!
    Kram Pia

    SvarSlett
  12. Heisann!!
    Ja i tiden fremover må vi kose oss :o)
    Når jeg bare er ferdig med julegavene så gjør jeg det jeg rekker....og har lyst til!!
    Men tradisjonene må vi holde på....viktig for ungene selv om alle snart er voksne :o)
    Helt utrolig nydelig bilder Solveig....du burde gitt ut en bok med inspirasjonsbilder du!!!
    Nyter de om igjen og om igjen jeg...:o)

    ha en fin førjulstid
    klem!!

    SvarSlett
  13. Hei og takk for hilsen. Du er heldig som har en snill og hjelpsom mann. Drømmer om det singel som jeg er. Flotte nostalgiske sølv kuler du har i vinduet. Sånne går aldri av moten. Nå raser det avgårde mot jul. Hold fast :-) Hilsen Signe

    SvarSlett
  14. Åhhhh så vackra bilder från dej!!!!
    Jag bara njuter!!!
    Ha en fin Ny vecka!
    Kram Kathrine

    SvarSlett
  15. Og hvor blev den både flot og elegant, din adventsstage! Gode ord fra dig om hvad vi skal huske på i julen!

    Så flotte billeder, du har taget Solveig!

    God uge
    klem Helle

    SvarSlett
  16. Hej Solveig!

    Åh, jag håller helt med dig. Visst är det en härlig tid vi har framför oss nu ;)

    Så fint du gjort med adventsstaken och vilka vackra bilder! Nu får vi mysa riktigt mycket framöver *ler*.

    Ha en fortsatt härlig vecka!

    Kramar
    Karin

    SvarSlett
  17. Oi, så herlig innlegg, magi og forventninger og ikke minst inspirasjon! NYyydelig adventstake du har laget til, blir som et barn selv jeg når julestemningen tar meg med storm!
    Ønsker deg en fin dag!

    SvarSlett
  18. Hei kjære Solveig!
    Tusen, tusen takk for alltid koselig besøk av deg, og ord som gjør meg så glad :o)

    Du er nok langt ifra alene om å føle at tiden flyr fortere avsted nå enn før - tenk bare hvordan adventstiden var da vi var barn - tiden kunne ikke går fort nok mot jul. Nå derimot skulle vi vel aller helst ønske at døgnet hadde flere timer - julen er der før vi har fått sukk for oss.... Men, vi får prøve å ikke stresse, og nyte denne deilige førjulstiden - ja, den beste tiden på året spør du meg.. :o)

    Nydelig innlegg vennen, med en helt perfekt betegnelse på ventetiden, og jeg kom virkelig i julestemning både av tekst og bilder!!! Vakkert!

    Ønsker deg en strålende flott uke - kos deg i adventsdagene!!!

    Klem fra Hildegunn

    SvarSlett
  19. Du har så rätt Solveig - detta är förväntningarnas tid som man bara ska njuta av och det är fint att bli påmind om vad advent egentligen handlar om.
    Och som alltid är det så vackert hos dig!
    Önskar dig en fin dag med mycket kos ;))
    Klem Allis

    SvarSlett
  20. Enig med deg at adventstiden er den beste, med forventninger, forberedelser og kos.
    Nydelig bilder du viser.
    Ha en fin kveld!
    Klem T

    SvarSlett
  21. Åh... har du laget rosenkranssmykket selv... det var nyyydelig! Og det var advensstaken din også - helt eventyrlig!!!
    Jeg elsker også adventstiden - det er så herlig og gå og glede seg. Bare så synd at tiden går så fort!!!
    Ønsker deg en varm og stemningsfull tirsdagskveld - den siste kvelden i november!
    KLem fra Lunalu

    SvarSlett
  22. Hei.NYDELIGE BILDER.Hær var det virkelig stemnigsfult.Ja nå går det fort fram til jul.Koselig med førjulstid.Ønsker deg en riktig fin uke videre.Klem fra Bodil.

    SvarSlett
  23. Så otroligt vackra och stämmningsfulla bilder du visar oss!!!
    Ha en fin dag, vännen!

    SvarSlett
  24. DU er bare så skapende og dyktig;) Nydelig adventstake- skjønner godt at du liker denne tiden av året- du får sikkert laget både det ene og det andre;) Håper du har ei fin uke;)

    SvarSlett
  25. Hej min vän!

    Long time no see... men här hos dig är det lika vackert och inspirerande som vanligt! Förväntningarnas tid... javisst är det så! Vackert med snö(men kallt kallt kallt), ljus, värme, dofter och pyssel. En tid för återhämtning...

    Stor varm kram från Annie

    Jättekram Annie

    SvarSlett
  26. Vilken vacker adventsstake och underbara stämningsbilder, glädjande att du tyckte om skylten, hoppas ni ahr en skön adventssöndag och du...det är tävling igen...var bara tvungen att fira en sak...:-) kram VIOLA

    SvarSlett